پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463712 تاریخ : 1398/02/11-11:34:49
,17,10028,
اولین قربانی تحریم‌های آمریکا، کارگر ایرانی است./ گردهمایی روز جهانی کارگر

اولین قربانی تحریم‌های آمریکا، کارگر ایرانی است./ گردهمایی روز جهانی کارگر

تنها راهکار؛ تحقق شعار سال

جمعی از کارگران صبح امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور در مقابل خانه کارگر مطالبات صنفی خود را از جمله توجه به امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و فاصله دستمزد و معیشت، تامین اجتماعی، بیکاری، کودکان کار، زنان خودسرپرست و بی‌سرپرست و انواع قراردادهای شغلی غیرمستمر مطرح کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، جمعی از کارگران صبح امروز  چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور در مقابل خانه کارگر مطالبات صنفی خود را مطرح کردند. مهمترین مطالباتی که کارگران در این تجمع مطرح می‌کردند توجه به امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و فاصله دستمزد و معیشت، تامین اجتماعی، بیکاری، کودکان کار، زنان خودسرپرست و بی‌سرپرست و انواع قراردادهای شغلی غیرمستمر بود. 

حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تهران در این مراسم، روز جهانی کارگر را نماد مطالبه گری جامعه کارگری برشمرد و گفت: زمانی که صحبت از مطالبه‌گری می‌شود، یعنی دستمزد عادلانه، یعنی ساعت کار عادلانه، یعنی بهداشت و ایمنی کار، یعنی قراردادهای کار دائم که در طبیعت آ‌ن‌ها کار مستمر است.

 

این نماینده کارگری یکی از مطالبات مهم این جامعه را لغو قراردادهای موقت دانست و افزود: ما باید امروز مهم‌ترین مطالبه‌گری را بحث قراردادهای استعماری به نام قرارداد موقت قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی با حق بیمه‌های ما کارگران تأمین مالی می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های پیمانکاری باعث شدند منابع تأمین اجتماعی کاهش یابد و این یعنی خدمات بیمه برای ما کاهش می‌یابد. 

 

حبیبی با تأکید بر اینکه تشکل‌های کارگری باید بدون دخالت کارفرما و دولت خواسته‌های کارگران را پیگیری کنند، ادامه داد: امروز باید عمودِ تشکیل تجمعات صنفی را بکوبیم و تحقق مطالبات خود را در اولویت قرار دهیم.

 

در این مراسم همچنین حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اتفاقی که اول می سال 1886 در آمریکا رخ داد و به دنبال آن، این روز به عنوان روز جهانی کارگر نام گرفت، عنوان کرد : ما امروز آمده‌ایم، بگوییم همان کسانی که خون کارگران شیکاگو را بر زمین ریختند، اکنون با چهره و روشی دیگر حق کارگران را ضایع می‌کنند و خون آنها را می‌ریزند؛ ترامپ گلوی کارگر ایرانی را با تحریم‌های ظالمانه می‌فشارد و با وقاحت، خود را مدافع کارگر ایرانی می‌داند.

 

وی تأکید کرد: اولین قربانی تحریم‌های آمریکا، کارگر ایرانی است و ما برای گذشتن از این مرحله سخت، راهکاری جز تحقق بخشیدن به شعار سال یعنی رونق تولید نداریم.

 

صادقی همچنین در گفته‌های خود از مسئولان خواست مشکلات اقتصاد و تولید را حل کنند چراکه بدون حل این مشکلات مسائل کارگری حل نخواهد شد.

 

این پیشکسوت کارگری همچنین به اقتصاد نفتی اشاره کرد و دلیل بیماری اقتصاد ایران را نفت دانست.

 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری عنوان کرد: با برنامه‌ریزی درست می‌توان بدون نفت اقتصادی پویا بر اساس تولید داشت. کشورهای زیادی مانند ژاپن بدون نفت اقتصادی پویا دارند و کارگرانشان حقوق مناسب دریافت می‌کنند و امنیت شغلی دارند و ما می‌توانیم از این کشورها الگو بگیریم.

 

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون کارگری مجلس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ما به دنبال حق قانونی راهپیمایی در روز کارگر بوده‌ایم و خواستار این بوده‌ایم که حقوق از دست رفته خود را در روز کارگر فریاد بزنیم، اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که نان‌آور خانواده‌های خود بوده‌ایم، خواستار این هستیم که به حقوق ما رسیدگی شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش دلار تا 18 هزار تومان گفت: وقتی در مورد اضافه حقوق و دستمزد کارگرانی چانه‌زنی می‌کنند که نان‌آور کل کشور هستند، به سختی راضی می‌شوند که حقوق کارگر را بالا ببرند.همه به خوبی می‌دانند یک میلیون و پانصد هزار تومان کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش یکی از خواسته‌های این کارگران برگزاری راهپیمایی بود که بنا بر آنچه علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و برخی دیگر از سخنرانان اعلام کردند مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفته و به همین دلیل محجوب اعلام کرد که در این مورد در مجلس از وزیر کشور سوال خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران