پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465486 تاریخ : 1398/03/07-15:19:31
,5,
اولویت وزارت نفت برای توسعه میدان گازی فرزادB با هندی‌ها است

زنگنه خبر داد:

اولویت وزارت نفت برای توسعه میدان گازی فرزادB با هندی‌ها است

وزیر نفت تحریم‌ها را دلیل احتمالی چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران جهت تکمیل فاز 11 پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: احتمال توسعه میدان گازی فرزادB توسط شرکت ایرانی وجود دارد با این اوصاف اولویت وزارت نفت قرارداد با هندی‌ها است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه به آخرین وضعیت تکمیل ساخت فاز 11 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: همچنان در حال صحبت و رایزنی با چینی‌ها برای تکمیل فاز 11 هستیم البته آن‌ها تا چند وقت گذشته ایران بودند که به تازگی کشور را ترک کرده‌اند.

تحریم‌ها مشکل احتمالی چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران جهت تکمیل فاز 11 پارس جنوبی

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند تکمیل فاز 11 پارس‌جنوبی را در دست گیرند، دراین خصوص توضیح داد: رهبر کنسرسیوم، شرکت چینی‌ است و 80 درصد سهم پروژه برای آن‌ها و 20 درصد آن برای شرکت‌ ایرانی است لذا باید ابتدا چینی‌ها اعلام آمادگی کنند تا کار تکمیل فاز آغاز شود، البته شاید تحریم‌ها علیه ایران دلیل چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران باشد.

طراحی طرحی برای تامین مالی با هدف آغاز همکاری شرکت‌ هندی جهت توسعه میدان گازی فرزادB

وی همچنین درباره آخرین وضعیت قرارداد با شرکت‌ هندی برای توسعه میدان گازی فرزادB، بیان کرد: طرحی را برای تامین مالی توسعه میدان گازی فرزاد B آماده و قرارداد و دیگر مسائل مرتبط به آن در حال تنظیم است.

احتمال توسعه میدان گازی فرزادB توسط شرکت ایرانی/هندی‌ها؛ اولویت وزارت نفت برای انعقاد قرارداد

زنگنه اضافه کرد: اگرچه هنوز هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزادB جلو نیامده‌اند اما قصد ما این است که آخرین مذاکرات نیز با آن‌ها انجام شود البته اگر همچنان اعلام آمادگی نکردند کار را با یک شرکت ایرانی پیش خواهیم برد، هرچند اگر شرکت هندی جلو بیاید و اعلام آمادگی کند، آن‌ها در اولویت وزارت نفت برای تکمیل این میدان گازی خواهند بود.  

 تأخیر در توسعه میدان گازی فرزادB چه دلیلی دارد؟

میدان گازی فرزادB  یکی از میدان‌های گازی مشترک ایران و عربستان است که در سال 2012 کشف و تولید گاز طبیعی و میعانات گازی آن از سال 2013 توسط عربستان آغاز شد، همچنین حدود 10سال از مذاکره ایران و هند برای امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزادB می‌گذرد، قراردادی که همچنان به سرانجام نرسیده است.

آنچه سبب می‌شود توسعه میدان گازی فرزادB به تأخیر بیافتد نوع گاز این میدان است چراکه گاز فرزادB غنی نیست و در مقایسه این میدان با میدان گازی پارس‌جنوبی باید گفت؛ پارس جنوبی کاندینست دارد و کاندینست آن نیز برای بازپرداخت هزینه‌های سرمایه‌گذاری کافی است، اما یکی از مشکلات برای توسعه فرزادBاین است که گاز آن غنا ندارد و طرف هندی باید گاز تولیدی آن را تبدیل به "ال. ان. جی" کند یا به صورت خط لوله بفروشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران