پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449464 تاریخ : 1397/12/01-13:23:52
,2,
اولویت های بانک صنعت ومعدن در سال آینده

مدیر عامل بانک اعلام کرد:

اولویت های بانک صنعت ومعدن در سال آینده

حسین مهری با تاکید بر اهمیت بانک صنعت و معدن در عرصه اقتصاد کشور گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید با توجه به تاکتیک های مقابله با این مقوله ،فعالیت های بانک را به پیش ببریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن، وی ادامه داد: واحدهای تولیدی درچنین وضعیتی با مشکلات عدیده ای مواجه اند. قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته دو تا چهار برابر افزایش یافته است بنابراین تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی در اولویت بانک صنعت ومعدن است.

وی با تاکید براینکه اولویت دیگر ، طرح های نیمه تمام بانک است که باید هرچه سریع تر به بهره برداری برسند،اظهار کرد: همچنین طرح های توسعه ای باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا اگر واحد ها همزمان با پیشرفت های روز و آخرین تکنولوژی ها هماهنگ نباشند قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهند بود.

مهری تصریح کرد:حمایت از طرح های صادرات محور در شرایط کمبود منابع ارزی کشور، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تجهیز منابع بانک برای برون رفت از بحران اقتصادی بسیار مهم است ، افزود: روش های جذب منابع باید مورد بازنگری قرار گرفته و در بحث سپرده های چهارگانه پیگیری بیشتری صورت گیرد. مدیر عامل بانک صنعت ومعدن تصریح کرد: ما برای وصول مطالبات که راه دیگری برای افزایش منابع مالی بانک است جلسات استانی را آغاز کردیم . باید از مکانیزم های موثر و قانونی همچون مذاکره با مسئولان استانی و نمایندگان استفاده کنیم .

وی افزود: تملیک بنگاه ها آخرین اهرم است و ما در پی تعطیلی واحدها و بیکاری نیروهای کار نیستیم.

مدیر عامل بانک صنعت ومعدن گفت: فروش دارایی های غیرمولد و مازاد بانک ابزار دیگری برای افزایش منابع مالی است. این بانک شرکت های لاستیک پارس، نخ خمین، فومنات و آتیه دماوند را واگذار کرده وسهام بانک در شرکت صنایع شیمیایی ایران نیز تا پایان سال تعیین وضعیت خواهد شد.

وی تصریح کرد : جلسات متعددی با اعضای هیات مدیره بانک برای افزایش سرمایه برگزار شده و پنج راهکار را با چهار کمیسیون اصلی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و مذاکراتی داشته ایم.

مهری با تاکید براینکه کاهش هزینه ها و مصارف با جدیت دنبال می شود، افزود: مصرف منابع باید هدفمند باشد و لازم است اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات با دقت بررسی شود .

وی ادامه داد: باید پرتفوی بانک را از 56 درصد به 87 درصد برسانیم.

وی راهکار دیگر برای افزایش سرمایه بانک را، توسعه خدمات بانکی و تنوع بخشی و جذب منابع کارمزدی دانست واظهار کرد: باید از پذیرش طرح های فاقد اولویت و توجیه بالای اقتصادی خودداری شود تا از هدر رفت منابع مالی بانک جلوگیری کنیم زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر با ظرفیت های پایین فعالیت می کنند و با پذیرش طرح هایی از این دست سرمایه های ملی اتلاف خواهد شد.

رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن با تاکید بر مشتری مداری و تسریع در تسهیل خدمت رسانی به آنان ادامه داد: برای چابک سازی سازمان و کاهش زمان اجرای فرایندها ،اصلاح ساختار سازمانی در ستاد و شعب بانک با جدیت پیگیری می شود و برای استفاده از توانمندی و ظرفیت شعب و سرپرستی ها به آنان اختیارات لازم داده شده است.

وی از تشکیل شورای راهبردی و کمیته مالی بانک به عنوان اقدامات موثر برای سیاست گذاری و پیگیری نامه ها یاد کرد و گفت: در همه سطوح عملیاتی و مدیریتی بانک لازم است رویکرد حل مسئله مد نظر قرار گیرد و واحدهای ستادی به عنوان واحد کنترلی شعب ،ارتباط مستقیم با سرپرستی ها برقرار کنند .

اصغر پاک طینت عضو هیات مدیره بانک نیز در این نشست به اهمیت جذب منابع و نظارت دقیق بر فرآیند تخصیص این منابع تاکید کرد و گفت: بانک ها در جذب سپرده ها و هدایت آن به سمت فعالیت های مولد نقش مهمی دارند.

وی افزود: این بانک سرمایه گذاری عظیمی در طرح هایی مانند نیروگاه ها ، پتروشیمی، فولاد، راه آهن و مترو، صنایع دارویی و ... داشته است، بنابراین باید از روش های علمی و به روز برای نظارت بر فرآیند اعطای تسهیلات بهره ببریم .

وی در خصوص وصول مطالبات در امسال گفت: مبلغ کل وصولهای بانک 66 هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجه برخوردار است.

پاک طینت افزود: برای کاهش مراجعات مشتریان و تسریع پاسخگویی در بخش فناوری اطلاعات ،سامانه نظام بانکداری جامع و متمرکز( Core Banking )اجرایی شد تا با کاهش زمان عملیات و فرآیندهای کاری دسترسی به آمار و اطلاعات برای بخش های مختلف و ذینفعان بانک بهبود یابد.

حسن رهباریان، مدیر امور وصول مطالبات بانک صنعت ومعدن ،بر نقش استانداران و ستاد تسهیل برای مساعدت و همکاری در بحث وصول مطالبات غیرجاری تاکید کرد و افزود: با حمایت از مشتریان باید در وهله اول به مذاکره بپردازیم و در مرحله بعد با استفاده از راهکارهای قانونی اقدام کنیم و تملیک واحدهای تولیدی روش مد نظر بانک نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 447
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران