پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496662 تاریخ : 1398/10/26-16:09:51
,25,
اوج گیری شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در بورس

طی یک هفته

اوج گیری شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در بورس

شرکت‌های معدنی و صنعتی دور جدیدی از رشد را آغاز کرده‌اند و در هفته منتهی به 25 دی ماه، شاهد اوج‌گیری ارزش سهام در بورس اوراق بهادار بودند. این در حالی است که به تازگی دولت آمریکا با تحریم‌های شدید، شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایران را هدف گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ایمیدرو، ارزش سهام شرکت‌های معدن و صنایع معدنی طی هفته‌ای که رو به پایان است، با جهش 11.6 درصدی، شاهد رشد 43 هزار و پانصد میلیارد تومانی ارزش این بخش از بازار بودند. بدین ترتیب ارزش بازار این بخش از اقتصاد کشور، بی‌اعتنا به تحریم‌های جدید از 415 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

در حال حاضر بخش معدن و صنایع معدنی ایران معادل 23.7 درصد از ارزش کل بورس را در اختیار دارند. در این میان راهبری شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی توسط ایمیدرو با هدف هدایت سود انباشته شرکت ها به سمت افزایش سرمایه و همچنین توسعه و اجرای طرح ها، با استقبال بازار مواجه شد. از این رو افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ به عنوان محرک بازار عمل کرد.

طبق برنامه ریزی‌هایی که با همکاری غول های معدنی انجام شده، افزایش سرمایه شرکت‌ها به صورت پی در پی انجام خواهد شد. خوشبختانه گزارش‌های مالی بنگاه ها نیز در مجموع  از شرایط مطلوب و ایجاد تحرک در بازار خبر می‌دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران