پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305906 تاریخ : 1396/07/16-21:26:22
,15,16,
آهنگ فیلتر شدن تلگرام بار دیگر نواخته شد

آهنگ فیلتر شدن تلگرام بار دیگر نواخته شد

اظهار نظر صریح دادستان کل کشور و سایر مقامات اجرایی پیرامون تلگرام و اقدامات جاسوسی منتسب به موساد در بستر این پیام‌رسان، بار دیگر زمینه برخورد با آن را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری  امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای ناظر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته است تاکنون شکایتی از یکی از کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب مطرح نشده است، گفت: این کانال برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌کند و به زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.

اخیرا یکی از کانال‌های تلگرامی با سوء استفاده از بستر این ابزار ارتباطی، ادعاهای کذب و بی اساسی را علیه مسئولان رده بالای کشور و مقامات اجرایی منتشر کرده است.
علی‌رغم اینکه کانال مذکور شعار خود را «آگاهی، مبارزه، دموکراسی» و «گردش آزاد اطلاعات» قرار داده، طی هفته‌های اخیر بارها مسئولان اجرایی کشور را به واکنش نسبت به خود واداشته است و با توجه به اینکه از یکی دو سال گذشته شائبه فیلتر شدن تلگرام به دلیل فعالیتش در خارج از مرزهای کشور مطرح بود، احتمال می‌رود این سری برخورد جدی‌تری با این شبکه پیام‌رسان صورت گیرد.
محمد جواد آذری جهرمی؛ جوان‌ترین وزیر کابینه دوازدهم نیز که همواره در راستای سیاست‌های دولت مدافع جریان آزاد اطلاع‌رسانی بود در واکنشی غیرمستقیم به اتهامات وارد شده از سوی این کانال ضدانقلاب، پیامی را با هشتگ «مبارزه_با_شایعه» با این مضمون در توییتر خود منتشر کرد:
تقویت جریان آزاد اطلاع‌رسانی یک ضرورت است؛ اما تجربه نشان داده هزینه انفعال در برابر دروغ‌پردازان، نفرت پراکنی در جامعه است.
باور به هر خبری در فضای مجازی و بازپخش بدون اطمینان از صحت آن باعث از بین رفتن امنیت روانی جامعه است؛ مراقب اثرات منفی توزیع شایعات باشیم.
علاوه بر اظهار نظرات مشابه مسئولان دیگر اجرایی پیرامون اتهامات بی‌اساس این کانال ضدانقلاب به دست‌اندرکاران کشور و به‌خصوص مقامات قضایی، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای نیز صبح امروز در نشست خبری خود درباره برخی شایعات مطرح‌شده درباره خانواده رئیس قوه‌قضاییه گفت: درباره خبرها و دروغ‌هایی که نسبت به قوه قضاییه و برخی مسئولان قوه قضاییه می‌دهند باید بگویم که کذب محض است.
وی افزود: گاهی وقت‌ها با اینکه وصل به سرویس‌های جاسوسی مثل موساد هستند اما خیلی ناشی هستند و تنظیم مطالب خلاف‌شان هم قابل باور نیست.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ضمن اینکه ساختن اینطور دروغ‌ها، مسبوق به سابقه است؛ در دهه اول انقلاب، بدتر از این حرف‌ها را علیه شهید بزرگوار، شهید بهشتی می‌زدند؛ کسانی هم این حرف‌ها را می‌زدند که خودشان در دامن آمریکا و انگلیس بودند و با اسرائیل همراهی می‌کردند و حتی در زمان جنگ در دامن صدام بودند و علیه کشور خودشان همکاری می‌کردند.
محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: خدا را شکر که دشمن ما را از احمق ها قرار داده است که وقتی می خواهند یک دروغی بسازند و یک مطلبی را جعل کنند، بلد نیستند. علتش هم واضح است. معلوم است که تیغ قوه قضاییه موثر واقع شده است و تیغ عدالت بر گردن مجرمین و نفوذی‌ها خوب فرود آمده است و ضربه کاری و به موقع بوده و به جایی که باید وارد می شد، وارد شده است.
سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: قوه قضاییه با این فضاسازی‌ها مطلقا کوتاه نخواهد آمد و در کار خود سست نخواهد شد و دست هر مجرم و مفسدی را براساس موازین شرعی و قانونی کوتاه می‌کنیم.
 پیش از این و براساس یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی از مسئولان تلگرام خواسته شده بود که سرورهای خود را به خاک ایران منتقل کنند زیرا در حال حاضر نزدیک به 70 درصد کاربران این شبکه را ایرانیان تشکیل می‌دهند.
بنابراین احتمال برخورد قاطعانه با تلگرامی که عده‌ای از آن به عنوان بستری برای اشاعه تفکرات ضد انقلابی و ضد سیاست‌های کشورمان بهره‌برداری می‌کنند، شدت گرفت و به زودی باید منتظر واکنش‌ها نسبت به این اظهارات قاطعانه دادستان کشور باشیم.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران