پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463648 تاریخ : 1398/02/10-13:53:57
,8,
اهمیت صنعت فولاد در رشد بازار سرمایه و توسعه اقتصادی

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

اهمیت صنعت فولاد در رشد بازار سرمایه و توسعه اقتصادی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پنجمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس به اهمیت معاملات محصولات فولادی و سهام شرکت های گروه فلزات اساسی در رشد بورس و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: آمار معاملات بورس اوراق بهادار در تاریخ 30 فروردین ماه امسال نشان می دهد که گروه شیمیایی با سهم بیش از 8 درصدی در رتبه اول نمادهای موثر بر رشد شاخص های بورس قرار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید زرندی افزود: گروه فلزات اساسی نیز با سهم 6.15 درصدی و فرآورده های نفتی با سهم 4.52 درصدی جایگاه دوم و سوم را دارند و پس از آنها گروه استخراج کانه های فلزی با سهم 3.136 درصدی در زمره گروه های موثر در رشد شاخص های بورسی قرار دارد. به عبارت بهتر، بالاترین جایگاه در گروه های موثر بر رشد بازار سهام و معاملات بورس کالا متعلق به خانواده فلزات اساسی است و معاملات سهام و محصولات شرکت های این گروه در رشد شاخص های بورس و توسعه اقتصاد ایران نقش مهم و حائز اهمیتی دارد.

وی در خصوص برنامه های وزارت صمت در سال 98 گفت: در سال 98 دو جهت‌گیری مهم داریم که در این میان تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه، بسیار مهم است به طوری که از 44میلیارد دلار صادرات غیر نفتی، 23میلیارد دلار آن به 15کشور منطقه صادر شده است.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری دوم، شناسایی و اعلام مکان هایی است که باید سرمایه گذاری در آن صورت گیرد، افزود: از 42 میلیارد دلار واردات، 35درصد با حوزه صنعت و معدن مرتبط است و 64درصد معادل 22 میلیارد دلار کالاهای واسطه‌ای و 17درصد معادل 5.9میلیارد دلار کالاهای مصرفی و  19درصد معادل 6.9 میلیارد دلار کالاهای سرمایه‌ای وارد شده است.

به گفته وی، مجموع مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صنعت و معدن برای تولید شمش فولادی، 94.4 میلیون تن است درحالی‌که طبق طرح جامع صنعت فولاد باید در سال 1404 ، 55میلیون تن فولاد تولید شود. این در حالی است که ظرفیتهای تولید شمش فولاد در کشور، اشباع شده مگر برای صادرات.

زرندی خاطرنشان کرد: از مجموع مجوزهای صادر شده، 43 میلیون تن کمتر از 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد که چندان جدی نیست. 51 میلیون تن بالای 20درصد و 22میلیون تن نیز بالای 60درصد پیشرفت دارند که طی یکی دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت و معدن و تجارت تاکید کرد: بنابراین قطعاً ما، از هدف تولید 55 میلیون تن تولید فولاد در سال 1404 فراتر خواهیم رفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران