پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447855 تاریخ : 1397/11/13-14:00:23
,23,17,
اهمیت صندوق فروش

یادداشت:

اهمیت صندوق فروش

یکی از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، اجرای تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم است; که مودیان بر اساس آن موظف اند از سامانه صندوق فروش و تجهیزات مشابه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ صندوق فروش ابزاری است که اطلاعات خرید و فروش را محاسبه و ثبت، سپس صورتحساب یا فاکتور را با تمام جزییات صادر می کند. استفاده از صندوق های مکانیزه فروش توسط صاحبان مشاغل یکی از راهکارهای موجود در بسیاری از کشورهای جهان برای کنترل جریان گردش کالا در زنجیره تولید، مصرف، شفاف سازی اقتصاد کشور بالاخص برای اصلاح رویه های مورد عمل تعیین مالیات واحدهای شغلی که در رویه جاری عمدتا بدون اشراف به درآمد واقعی آنان و براساس توافق با اصناف انجام می پذیرد، می باشد. به عبارت دیگر یکی از مهمترین الزامات اصلی اجرای صحیح و دقیق قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون مالیات های مستقیم محسوب می گردد. از دیگر مزایای نرم افزار صندوق فروشگاهی می توان موارد زیر را بیان کرد:

صرفه جویی در زمان، جلوگیری از اشتباهات، مدیریت بهتر و کنترل بیشتر بر فرآیندها؛ ارتقای بهره وری و سودآور، بطور کلی سامانه صندوق های مکانیزه فروش زمان لازم برای پردازش معاملات را کاهش می دهد. صندوقدار می تواند مشتریان را در صف سریع تر انتقال دهند و زمان کمتری را برای افراد بیشتری صرف کند. 

یکی از مهمترین مزایای صندوق های فروش امنیت اطلاعات است. امنیت اطلاعات برای هر کسب و کار که کارت های بانکی قبول می کند، امری حیاتی است ضروری است که کسب و کارها مطمئن شوند که سیستم پردازش پرداخت آن ها با استانداردهای امنیت داده ها سازگار بوده و به صورت منظم به روز می شود. علاوه بر این، استفاده از سیستم صندوق فروش و برنامه حسابداری می تواند امنیت اطلاعات را به طور قابل توجهی افزایش دهد. 


سازمان امورمالیاتی کشور



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران