پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450781 تاریخ : 1397/12/15-11:00:54
,15,
اهمیت تربیت شهروند هوشمند برای هوشمندسازی شهرها/ نقش پررنگ استارتاپ‌ها در شکل‌گیری شهر هوشند

یک مقام سازمان ورزش شهرداری تهران در پنل شهر هوشمند و اینترنت اشیا ITE 2018 بیان کرد:

اهمیت تربیت شهروند هوشمند برای هوشمندسازی شهرها/ نقش پررنگ استارتاپ‌ها در شکل‌گیری شهر هوشند

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ورزش شهرداری تهران در پنل شهر هوشمند و اینترنت اشیا که در حاشیه جشنواره‌های استارتاپی نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد، تربیت شهروند هوشمند را برای هوشمندسازی شهرها ضروری دانست و گفت: استارتاپ‌ها می‌توانند در حرکت شهرها به این سمت بسیار موثر باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسعود سیرتی در رویدادی که در دومین روز نمایشگاه برگزار شد، سخن می‌گفت.

علاوه بر وی، محمد قیصری دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا به عنوان دبیر و مهدی بینا مدیرکل فناوری‌های نوین فاوای ریاست جمهوری، سهیل کوثری معاون آمار، برنامه و بودجه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی نیز در این پنل حضور داشتند.
ITE 2018، به همت مرکز فابا، 22 تا 24 آبان سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.
در ادامه متن سخنان سیرتی را در پنل شهر هوشمند و اینترنت اشیا می‌خوانید.
 
تربیت شهروند هوشمند و هوشمندسازی سازمان‌ها
موضوع شهر هوشمند از اواسط سال‌های 2000 میلادی در دنیا مورد توجه قرار گرفت. به تدریج در سال‌های اخیر شهرهای بیشتری در کشورهای مختلف به این سمت حرکت کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌ها نیز در حوزه‌های مختلف مرتبط با آن بیشتر شده است. پیش‌بینی‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه را در سال‌های آینده نشان می‌دهد.
در یک شهر هوشمند مدیریت بهبود می‌یابد، کسب و کارها جذاب می‌شود و کارایی و اثربخشی فرایندها افزایش پیدا می‌کند. هوشمندسازی می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و حمل و نقل انجام شود. هر کشوری بسته به نیاز و رویکرد خود در بعضی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری کرده‌ است؛ برای مثال شهرهای آمریکا روی موضوع دولت الکترونیک، شهرهای آسیایی روی بحث حمل و نقل و شهرهای اروپایی روی انرژی متمرکز شده‌اند.
تربیت شهروند هوشمند یکی از ابعاد مهم هوشمندسازی شهر است. در حوزه شهروندی مباحثی مانند فرهنگسازی، آموزش، دسترسی به اخبار و ارتباط با شهرداری اهمیت دارد. برای شکل‌گیری یک شهر هوشمند، سازمان‌ها نیز باید هوشمند شوند.
 
نقش پررنگ استارتاپ‌ها در هوشمندسازی شهرها
استارتاپ‌‌ها قادرند نقش پررنگی در هوشمندسازی شهرها و شکل‌گیری شهر هوشمند بازی کنند. البته هر سامانه مکانیزه‌ای لزوما استارتاپ نیست. در سال‌های اخیر توجه به این مفهوم در ایران و از جمله از سوی شهرداری‌های کلان‌شهرها افزایش یافته است. نهادها و ارگان‌های مختلفی نیز رویدادهایی را در ارتباط با اکوسیستم استارتاپی برگزار می‌کنند. روند سرمایه‌گذاری روی اکوسیستم استارتاپی نیز در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.
استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلفی به هوشمندسازی کمک می‌کنند؛ از جمله حمل و نقل، پارک خودرو، مصرف بهینه انرژی، ارتباطات، مدیریت پسماند و کنترل ترافیک.
 
درصد بالای شکست در اکوسیستم استارتاپی کشور/ حمایت؛ شرط موفقیت استارتاپ‌ها
دو یا چند هم‌بنیان‌گذار می‌توانند با سرمایه اندکی فعالیتی را آغاز کنند و به مروز زمان ممکن است استارتاپ آنها به شرکتی با ارزش بالا و سرمایه قابل توجه تبدیل شود. در مقابل، برخی استارتاپ‌ها نیز موفق نمی‌شوند که به فعالیت خود ادامه دهند و از بازار حذف می‌شوند.
استارتاپ‌ها‌ برای موفقیت به فاکتورهای مختلفی نیاز دارند که از جمله می‌توان به مسائل فنی، تیم خوب و شناخت دقیق از بازار اشاره کرد. بر همین اساس، عوامل مختلفی در شکست آنها موثر است برای مثال برخی از استارتاپ‌ها ممکن است نیاز بازار را به درستی تشخیص ندهند یا نتوانند تیم  خوبی را بچینند.
در میان کشورهای آسیایی، سنگاپور، هند، مالزی، تایلند و اندونزی، بیشترین بهره را از اکوسیستم استارتاپی برده‌اند. در ایران نیز استارتاپ‌های زیادی در سال‌های اخیر شکل گرفته‌اند؛ بعضی از آنها موفق بوده‌اند اما درصد شکست هم در این اکوسیستم زیاد بوده است. بسیاری از تیم‌ها آنگونه که باید حمایت نمی‌شوند و در مسیر حرکت خود، با موانع زیاد از جمله حقوقی برخورد می‌کنند.
حمایت و بهره‌گیری از محصولات استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، از یک سو برخی روش‌های سنتی و ناکارآمد را در کشور اصلاح می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند باعث صرفه‌جویی ارزی نسبت به تهیه نمونه‌های خارجی شود. بدون حمایت از این مجموعه‌ها ممکن است آنها توان تولید محصولات خود را نداشته باشند و شکست بخورند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 365
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران