پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513780 تاریخ : 1399/03/12-17:43:03
,17,
اهمیت ایجاد تشکل های کارگری در حل مشکلات حوزه کار

معاون روابط کار تاکید کرد:

اهمیت ایجاد تشکل های کارگری در حل مشکلات حوزه کار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اهمیت ایجاد تشکل های کارگری در واحدهای صنعتی بزرگ برای رفع مشکلات حوزه کار و تولید تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر عدالت محوری در رعایت حقوق کارگران، اظهار داشت: اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل و استفاده از یک نظام مزدی استاندارد عدالت محور باید یکی از اولویت های گروه صنعتی ایران خودرو و همه شرکت های وابسته آن باشد.

معاون روابط کار وزارت کار افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا ما خود را با شرایط تحریم وفق داده و تلاش کردیم تا از حداکثر ظرفیت ها و منابع داخلی برای جبران کمبودها استفاده کنیم؛ این قضیه با استفاده از راهبرد اقتصاد مقاومتی در حال تحقق بود.

وی تاکید کرد: سالم سازی و استاندارد کردن شرایط محیط کار در جهت حذف صفت سخت و زیان آور از مشاغل باید در زمره اولویت های این واحد صنعتی و تمام شرکت های زیرمجموعه آن باشد.

شاکرمی با تاکید بر اهمیت ایجاد تشکل های کارگری در واحدهای صنعتی بزرگ، گفت: امیدواریم گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری مدیرعامل این مجموعه به این مساله توجه کنند تا ایجاد این گونه تشکلها در همه شرکت های تابعه برای رفع مشکلات حوزه کار و تولید، عملیاتی شود.

معاون روابط کار وزارت کار درباره همچنین به حفظ سلامت شهروندان و نیروی کار نیز اشاره کرد و گفت: حمایت از نیروی انسانی و کارگران خطوط تولید در شرایط شیوع ویروس کرونا مساله ای ضروری است؛ در این باره گزارشی از اقدامات تقابلی برای کنترل شیوع کرونا در محیط های کارگری دریافت کردیم که به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی رضایت بخش و قابل تقدیر است.

در ادامه این جلسه «غلامرضا پناه» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب واحد صنعتی ایران خودرو تشکیل کمیته نظام پیشنهادات است که بسیار ارزشمند و به عاملی برای پویایی و افزایش انگیزه کارگران این واحد صنعتی تبدیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار اضافه کرد: آنچه که به تولید رونق واقعی می دهد جذب نخبگان و سرآمدان علمی در صنعت کشور است که جذب این افراد جوان باید در دستور کار شرکت های مختلف قرار گیرد.

براساس این گزارش مراسم بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو با حضور "حاتم شاکرمی" معاون روابط کار، "غلامرضا پناه" معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و "فرشاد مقیمی" مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و معاون های این مجموعه برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران