پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518798 تاریخ : 1399/06/12-14:29:12
,23,17,
اهمیت ابلاغ الکترونیکی مالیاتی

اهمیت ابلاغ الکترونیکی مالیاتی

پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه ترین اقدامات سازمان است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرآیندها اجرایی شده و هم اکنون مودیان سراسر کشور با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» که از طریق tax.gov.ir در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شده اند.

بانک و صنعت، ابلاغ الکترونیک به این شیوه است که برای تمام مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی"، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری، بارگذاری می شود.
در این شیوه از مراحل مختلف اخذ مالیات از ثبت نام کد اقتصادی ، ارائه اظهارنامه مالیاتی، ارائه صورت معاملات فصلی، فهرست مالیات حقوق ،ثبت اعتراضات وشکایات ،استعلام بدهی مالیاتی به شکل الکترونیکی انجام می شود که الکترونیکی شدن فرآیند ابلاغ بخشی از تکمیل این فرآیند خواهد بود .
از مزایای ابلاغ الکترونیکی می توان به کاهش هزینه ها، عدم مراجعه حضوری ،کاهش هزینه های جاری ،صرفه جوئی در زمان وآگاهی از میزان مالیات می تواند به بهبود فعالیت سایر بخشها منجر شود که در نهایت به تسریع امور و منجربه تکریم ارباب رجوع و رفاه حال شهروندان با دسترسی سریع به اطلاعات برگه ابلاغی اشاره کرد.
در واقع می توان به اهمیت فرآیند ابلاغ در بخشهای مختلف نیز اشاره کرد; به این صورت که از ابلاغ برگه تشخیص به مودی تا زمان قطعیت آن وحتی ارجاع پرونده به اجرائیات ومراحل دیگر نظیر رأی بدوی وتجدید نظر ابلاغ نقش کلیدی خواهد داشت که اگر فرآیند ابلاغ در هرمرحله دچار نقص باشد می تواند رویه وصول مالیات را دچار مشکل نماید.
پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب یا اقامتگاه قانونی شخص انجام می گرفت. در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و سازمان به وجود می آمد; به علاوه مودی نیز در مواردی مجبور می شد به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی به ادارات مالیاتی مراجعه کند که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را به وجود می آورد.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران