پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449743 تاریخ : 1397/12/05-12:52:33
,11,
اهداف و برنامه های همایش بین المللی توسعه بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه زنده "صبح با خبر":

اهداف و برنامه های همایش بین المللی توسعه بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری " همایش بین المللی توسعه بندر چابهار" در 7 اسفند ماه جاری، در باره اهداف این گردهمایی گفت: با توجه به فراهم شدن ظرفیت قابل توجه عملیاتی و تجهیزاتی در بندر چابهار، لازم است این امکانات و توانمندی ها در قالب یک نشست بین المللی به بازرگانان و تجار کشورهای پیرامونی و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی معرفی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد با حضور در برنامه زنده تلویزیونی " صبح با خبر " از شبکه بین المللی خبر، اظهار داشت: در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، فعالان اقتصادی و بازرگانان بخش خصوصی 17 کشور در قالب 115 نفر گردهم می آیند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «بازدید میدانی از توانمندی ها و پتانسیل های بندر چابهار » ؛ « ارائه مشوق ها و مزیت های بندری» و « ارائه تعرفه های مترتب بر کشتی و کالا » از جمله برنامه های سازمان بنادر در همایش مذکور است، افزود: همچنین در گردهمایی روز چابهار ، این امکان فراهم می شود تا بازرگانان و تجار کشورها بتوانند ارتباط چهره به چهره با هم داشته باشند و شرایط بهتری را برای استفاده بیشتر از ظرفیت های بندر چابهار مهیا سازند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حضور سفرا و مقامات دستگاه های دولتی و حاکمیتی در کنار تجار بخش خصوصی کشور در روز چابهار ، از حضور دو سازمان بین المللی" گروه یاری رسانی افغانستان سازمان ملل" و " سازمان توسعه همکاری های بین المللی اقتصادی ژاپن" در همایش بین المللیتوسعه بندر چابهار خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه « همواره تمرکز کشور برای حمل و نقل دریایی روی خلیج فارس بوده و عمده ظرفیت های بندری کشور در این حوضچه آبی نهایتا تا تنگه هرمز ایجاد شده است»، افزود: این در حالی است که از نظر ملی دسترسی دریایی و نزدیکی به مسیر اصلی تجارت شرق به غرب ، سواحل مکران و بندر چابهار بهترین گزینه محسوب می شوند.
 وی افزود: از منظر بین المللی نیز با توجه به" وجود یک و نیم میلیارد نفر جمعیت و بازار گسترده و بزرگ در کشورهای ساحلی اقیانوس هند" و عدم دسترسی به آب های آزاد کشورهای آسیای میانه و قفقاز و افغانستان در شمال ایران" توسعه بندر چابهار از اهمیت راهبردی برای کشور برخوردار است و می تواند گذرگاه بسیار خوبی برای صادرات و وراردات این کشور باشد.
محمد راستاد با اشاره با اقدامات انجام شده در بندر چابهار طی یک سال گذشته پس از افتتاح فاز اول توسعه این بندر اظهار داشت: در این مدت تحولات بسیار خوبی در بندر چابهار ایجاد شد و میزان تخلیه و بارگیری این بندر تا 50 درصد رشد داشته که در این مدت چنین رشدی را در هیچ یک از بنادر دیگر کشور تجربه نکردیم. 
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان قرداد و تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی به امضا رسید، افزود: پس از افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار توسط ریاست محترم جمهور، موافقت نامه دالان ترانزیتی چابهار به امضای سه کشور هندوستان ، افغانستان و ایران رسید.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر که « روند  ورود کشتی ها با محموله های متنوع در بندر چابهار تغییر کرده است »، اضافه کرد: اخیرا شاهد برقراری خط لاینری کشتیرانی در بندر چابهار بودیم که از مبدا بنادر هند به چابهار و بلعکس فعال است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 381
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران