پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400276 تاریخ : 1397/08/05-16:20:51
,10025,
اهداف بیمه معلم از ورود به بورس چیست؟

اهداف بیمه معلم از ورود به بورس چیست؟

محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم درباره عملکرد این شرکت مطالب خواندنی گفته است که درادامه می آید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه معلم، محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم درباره عملکرد این شرکت مطالب خواندنی گفته است که درادامه می آید:

  • با نگاهی به کارنامه بیمه معلم در سال مالی گذشته، چند درصد از برنامه های مورد نظر این شرکت محقق شده است؟

موضوع مهمی که در شرکت بیمه معلم به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده، برنامه محوری است. خوشبختانه با تدوین و اجرای سند برنامه‏ریزی استراتژیک از سال 93، تعهد به اجرای کامل برنامه‏ها و تحقق اهداف بلندپروازانه و ارزشمند شرکت در تمامی ارکان شرکت کاملا مشهود می‏باشد.

در همین راستا، در بیمه معلم تحقق برنامه‏ها و اهداف با توجه به ماهیتشان، بصورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه مورد پیگیری قرار می‏گیرد و انحرافات از برنامه‏ها به صورت کامل رصد شده و برنامه‏های اصلاحی لازم به‏منظور جبران انحرافات از برنامه‏ها، تدوین و اجرایی می‏گردد. این رویکرد در کلیه سطوح شرکت از معاونت‏ها تا سطح نمایندگان جاری می‏باشد. برایند پیشرفت برنامه‏های هر واحد در سیستم‏ ارزیابی عملکرد حوزه‏های سازمانی ارزشیابی شده و سیستم‏های پاداش شرکت بر پایه نتایج سیستم‏های ارزیابی محاسبه می‏شود. تحقق 108 درصدی بودجه و رشد 29 درصدی فروش نسبت به سال گذشته، خود نشان از تحقق مناسب برنامه‏ها و اهداف شرکت دارد. لذا با اطمینان میتوانم بگویم که تلاش مجموعه شرکت بیمه معلم به گونه‏ای بوده که بیش از 90 درصد برنامه‏های شرکت تحقق پیدا کرده است.

  • جایگاه بیمه معلم در رتبه بندی صنعت بیمه کشور کجا قرار دارد و در یکسال گذشته چه تغییری در این جایگاه ایجاد شده است؟

طبق سند استراتژیک شرکت، چشم انداز بیمه معلم قرار گرفتن در بین 5 شرکت برتر صنعت بیمه می‏باشد. لذا برنامه‏های خود را در جهت تحقق این موضوع به انجام رسانیده‏ایم و سعی داریم از منظرهای کلیدی همچون سودآوری، رضایت مشتری و بهره‏وری برتری خود را به اثبات رسانیم.

موضوع رتبه بندی شرکت‏ها موضوع بسیار مهم و کلیدی می‏باشد. ولی متاسفانه نظام مدونی در خصوص رتبه‏بندی شرکت‏ها در صنعت بیمه کشور وجود ندارد که امیدواریم بزودی ایجاد گردد. در حال حاضر شرکت‏های بیمه تنها خود را از منظر حق‏بیمه صادره مقایسه می‏کنند و موضوعات مهم دیگری مانند سودآوری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

البته با این شرایط نیز عملکرد شرکت بیمه معلم در سال‏های گذشته رو به بهبود بوده است،،،

بطوریکه جایگاه شرکت بشرح ذیل از رتبه دوازدهم به رتبه هشتم ارتقا یافت :

  • سال 1389 / از میان 22 شرکت بیمه / رتبه دوازدهم
  • سال 1396 / از میان 32 شرکت بیمه / رتبه هشتم

 و در تلاشیم به چشم انداز شرکت که دست یافتن به جایگاه پنجم در بین شرکتهای بیمه است، دست پیدا کنیم.

ـ از آنجایی که نیمی از سهام این شرکت متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان و معلمان است، خدمات ویژه و منحصر به فرد بیمه معلم برای فرهنگیان کدامند ؟

بیمه معلم توجه خاصی به مشتریان ویژه خود یعنی فرهنگیان و دانش آموزان داشته و دارد. با توجه به مشابه بودن خدمات بیمه ای قابل ارائه توسط شرکت ها، بیمه معلم تلاش نموده است تا از طریق تعریف طرح های بیمه ای متناسب با نیاز فرهنگیان و تسریع در پرداخت خسارت این تمایز را به وجود آورد.

ارائه طرح های جدید از جمله بیمه حوادث فرهنگیان، بیمه عمر و حوادث مکمل همسر و فرزند از جمله این موارد می باشد.

  • همچنین در سال گذشته بالغ بر 112،500 مورد پرونده خسارت دانش آموزی در این شرکت در حداقل زمان ممکن (به طور میانگین 48 ساعت ) مورد رسیدگی قرار گرفت و به خانواده های زیاندیده دانش آموزان پرداخت گردید.
  • در رشته عمر و حوادث نیز 126،000 فقره پرونده خسارت ( فوت و نقص عضو ) فرهنگیان محترم در کمتر از یک هفته بررسی و پرداخت می گردد.
  • صدور بالغ بر 13،500،000 فقره کارت دانش آموزی جهت  آگاه سازی خانواده ها از خدمات قابل ارائه از دیگر اقدامات اجرایی این شرکت در راستای بهبود خدمات قابل ارائه به خانواده بزرگ فرهنگیان می باشد.
  • همچنین بیمه معلم برای ارائه هر چه بهتر خدمات به فرهنگیان محترم؛ بیش از 1000 نماینده توانمند در کل کشور ساماندهی نموده تا پشتیبان شرکت در ارائه خدمات به فرهنگیان باشند.
  • استفاده از افسران راهنمایی و رانندگی در خصوص پشتیبانی از خسارت های اتومبیل فرهنگیان از جمله اقداماتی است که در سال های اخیر به خوبی اجرایی شده است.
  • همچنین بیمه معلم به تازگی سیستم سنجش رضایت مشتری ویژه فرهنگیان را را اندازی کرده است جهت سنجش میزان رضایت ایشان از خدمات ارائه شده و انجام اقدامات اصلاحی لازم جهت رفع مشکلات احتمالی ، راه اندازی نموده است.
  • بیمه معلم در راستای ارتقای فرهنگ بیمه به جامعه شریف فرهنگیان و دانش آموزان اقدامات ارزشمندی را اجرایی نموده است. برگزاری دوره های ضمن خدمت با موضوع بیمه بصورت حضوری و الکترونیکی از جمله این موارد است.
  • توسعه بازی های بیمه ای برای دانش آموزان به منظور آموزش مفاهیم پس انداز مانند بازی زنگ زندگی1و2 و کارخانه رویایی، چاپ کتابهای آموزشی با محتوای بیمه مانند کتاب جشن تولد دندی و قندی از مهمترین اقدامات بیمه معلم در ارتباط با ارتقای فرهنگ بیمه در بین دانش آموزان می باشد.
  • اجرای طرح تحصیل بدون آسیب با شعار معلم حواسش هست با حمایت ورزشکاران ملی کشور نیز از جمله طرح هایی است که با استقبال زیادی روبرو شده است. در این طرح بیمه معلم به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی دانش آموزان ضمن فعالیت ورزشی فضای ایمنی را برای دانش آموزان فراهم میکند. نصب چمن مصنوعی در مدارس خصوصا مدارس مناطق محروم از جمله این اقدامات است.
  • عایدی این سرمایه گذاری ها درسال قبل و شش ماهه 97 چه میزان بود؟

بازدهی مجموع سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال گذشته حدوداً 23 درصد و در شش ماهه ابتدایی امسال نیز بالغ بر 50 درصد می‌باشد.

  • پیش بینی شما از آینده بازار سرمایه چیست؟

با توجه به وضعیت قیمت ارز، ارزش جایگزینی شرکتها، افزایش سودآوری آنها و نیز حجم نقدینگی کشور پیش‌بینی می‌گردد همچنان رشد بازار سرمایه ادامه دار باشد، اما این نرخ رشد در طول زمان کاهشی خواهد بود.

  • ورود شرکت بیمه معلم به فرابورس در چه مرحله ای قرار دارد ، هدف شما از ورود به بورس چیست؟

شرکت بیمه معلم در شرکت فرابورس درج شده و در مرحله تعیین قیمت و ارزش‌گذاری می‌باشد. پس از این مرحله جهت کشف قیمت 5 درصد از سهام آن در بازار عرضه خواهد شد. از اهداف بیمه معلم از ورود به بورس می‌توان به شفافیت اطلاعاتی، قابلیت نقدشوندگی، قابلیت نقل و انتقال و قابلیت وثیقه‌گذاری اشاره کرد. ضمن اینکه تمامی عملکرد شرکت در وضعیت قیمت آن سهم همواره نمود خواهد یافت.

  • ورود بیمه معلم به بورس چه تاثیری بر برندینگ، فعالیت ها و سودآوری این شرکت خواهد داشت؟

قطع به یقین حضور در ویترین اقتصادی کشور (بازار سرمایه) می‌تواند عملکرد شرکت بیمه معلم را به نحو شایسته ای برای همگان آشکار نماید و این فرصت رقابت خوبی را برای شرکتهای این صنعت فراهم می‌آورد تا در جهت بالا بردن کیفیت خدمات و نیز سودآوری شرکت تلاش نمایند.

  • امسال هم نمایشگاه بانک – بیمه – بورس برگزار می شود. حضور شرکت های بیمه درنمایشگاه های این چنینی را چگونه ارزیابی می کنید؟

برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی همواره موجب انتقال دانش و فناوری در میان شرکتهای فعال در این حوزه‌ها می‌گردد. با توجه به ورود شرکت بیمه معلم به بورس، به منظور تعامل بیشتر با رقبا و نیز ارتباط با سرمایه‌گذاران و شرکتهای سرمایه‌گذاری به منظور معرفی این شرکت به آنها از این نمایشگاه استقبال می‌نماییم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران