پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463484 تاریخ : 1398/02/08-17:37:31
,10028,
اهتمام سازمان بهزیستی برای دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات روانشناسی و مشاوره

رئیس سازمان بهزیستی کشور در سومین همایش بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره مطرح کرد:

اهتمام سازمان بهزیستی برای دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات روانشناسی و مشاوره

سومین همایش بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره با محوریت پیشگیری از آسیب های روانی- اجتماعی و مشارکت در مدیریت بحران،صبح امروز در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این همایش ضمن عرض تبریک روز روانشناسی و مشاوره  گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور به همکاری تنگاتنگ و بی وقفه روانشناسان و مشاوران نیازمند است و با توجه به اهمیت ویژه و نقش روانشناسان در مسائل روانی و اجتماعی در سطح کشور، بر لزوم این همکاری بیشتر تاکید می شود.

وی همچنین به اهمیت نقش روانشناسان و مشاوران در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در جامعه امروز و با توجه به شیوع اضطراب،افسردگی،اعتیاد ،طلاق،بحران های فردی و... مراجعه به روانشناسان اجتناب ناپذیر است و آگاهی بخشی، آموزش مهارت های زندگی،آموزش شیوه های فرزند پروری و... می تواند از این آسیب ها به میزان زیادی پیشگیری کند و یا آثار تخریبی آن را کاهش دهد.
رییس سازمان بهزیستی کشور اهتمام این سازمان را بر ایجاد عدالت در دسترسی تمام اقشار جامعه به خصوص دهک های پایین اجتماع به خدمات روانشناسی و مشاوره عنوان کرد و افزود: مبحث گرانی دسترسی به این خدمات مورد توجه ماست که البته استاندارد ها و تعرفه های این خدمات در تمامی دنیا بسیار بالاتر است،اما با توجه به اینکه جامعه هدف شما دچار مشکلات عدیده ای هستند، پوشش بیمه ای مناسب برای اقشار محروم جامعه می تواند راهگشای خوبی برای مدیریت هزینه ها و مراجعه بهنگام و موثر آنان به روانشناسان باشد. 
وی همچنین دستیابی به اتحاد و همدلی و عبور از مشکلات سالهای گذشته را نقطه قوت و مثبت در همکاری بهزیستی با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره دانست و ضمن تبریک این امر بر تداوم آن تاکید کرد.
 قبادی دانا، ایران را کشوری حادثه خیز ارزیابی کرد و افزود: بلایای طبیعی و انسان ساخت در کشور ما موجب بحران های متعددی می شود که هر یک می تواند بر روح و روان شهروندان تاثیر جبران ناپذیری بگذارد.
وی افزود: بروز و شیوع بحران هایی همچون افسردگی، خشونت، کودک آزاری، اضطراب، خودکشی و... پس از بلایا، اجتناب ناپذیر است و رهبر معظم انقلاب نیز از تمامی نهاد های کشور خواسته است تا با همدلی و همکاری هر چه بیشتر آثار سو روانی و اجتماعی سیل را بر مردم مناطق سیل زده کاهش دهند.
قبادی دانا گفت: به همین منظور گروه های بهزیستی در قالب 265 تیم محب و در 13استان کشور با حضور و مشارکت روانشناسان و مددکاران داوطلب در منازل افراد حضور یافتند و با شناسایی، مداخلات زودهنگام و ارجاع به مجموعه های روانشناسی این امر را پیگیری کردند.
رییس سازمان بهزیستی کشور، جامعه روانشناسی و مشاوره کشور را شایسته دو اقدام اساسی دانست و افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا نظام بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره در کشور شکل بگیرد. 
همچنین اقدام بعدی تلاش برای حضور موثر و پر رنگ روانشناسان و مشاوران در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کلان حوزه اجتماعی کشور است و نقش و نظر این جامعه فرهیخته وبزرگ هرگز نباید نادیده گرفته شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران