پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510383 تاریخ : 1399/01/18-13:46:30
,2,
انقلاب کرونایی!*

انقلاب کرونایی!*

تعطیلات نوروزی به اتمام رسید و کسب و کارها در سال 1399 به طور رسمی آغاز شد، اما این سال با سال­ های پیشین تفاوت­ هایی دارد که بزرگترین آن چیرگی ویروس کرونا بر کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی مردم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، هرچند ورود ویروس کرونا به کشور ما با مصائب فراوانی همراه بود و متأسفانه برخی از هموطنان عزیزمان را به خاطر ابتلا به آن از دست داده­ ایم، اما شاید بتوان به دور از آثار اندوهبار این بیماری، با نگاهی دیگر به تأثیرگذاری این ویروس بر فعالیت ها در جامعه نگاه کرد. در ابتدا توجه داشته باشیم که این ویروس موجب شد که ایرانیان در نوروز 99 تغییری عمده در فرهنگ دید و بازدیدهای خود اعمال کنند؛ به گونه­ ای که اغلب افراد بیشتر وقت خود را در کنار خانواده سپری کردند و به جای رفتن به مهمانی و سفر، به اموری چون مطالعه و پژوهش پرداختند که این تغییر می­ تواند یک تحول عظیم در رفتارهای اجتماعی ما باشد.

کسب و کارها نیز با اپیدمی کرونا دستخوش تغییراتی شگرف شدند. هرچند بسیاری از مشاغل ناگزیر تعطیل شده و ایام عید همچون ساله ای گذشته پرآب و تاب نبود، اما خریدها به سمت الکترونیکی شدن پیش رفت و بسیاری از استارت آپ ­ها کسب و کارهای­شان رونق گرفت. به عنوان مثال می­توان به گسترش سفارشات آنلاین نان، میوه، موادغذایی، لباس و... اشاره کرد که از آن می­ توان به عنوان یک انقلاب در کسب و کارها یاد کرد و  چه بسا که کسب و کارهای جدیدی نیز برای تأمین نیازهای مردم راه اندازی شود.

طبیعت نیز این روزها از محدودیت های ایجاد شده برای انسان­ ها نفسی تازه کرد، هوای تازه به شهرها بازگشت و در روز طبیعت دیگر شاهد آلودگی محیط زیست نبودیم که این نیز می­ تواند یکی از پیامدهای مثبت این بیماری باشد!

در قرآن کریم آمده است: «هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر آن که خدا از آن با خبر است». پس شایسته است که باور داشته باشیم هیچ واقعه­ ای بدون اذن خدا در جهان رقم نمی ­خورد، لذا باید به تمامی وقایع به نیکی نگاه کنیم هرچند بعضاً برای ما ناخوشایند باشند.

دکتر مارتین سلیگمن، روان شناس و استاد دانشگاه پنسیلوانیا نیز در کتاب مشهور خود با عنوان «خوشبینی آموخته شده» تأکید دارد که اشخاص خوشبین هیچگاه مشکلات زندگی را ابدی نمی پندارند.

من نیز یقین دارم اگر با نگاهی مثبت و با شعور و درک عمیق به زندگی و به فعالیت­های آتی خود بنگریم و با توجه به محدودیت ­های ایجاد شده، در هر پست و جایگاهی که هستیم برنامه­ ریزی صحیحی اتخاذ نماییم، قطعاً کشورمان دچار تغییرات اساسی خواهد شد و می توانیم به اهداف عالیه­ ای که مقام معظم رهبری برای سال «جهش تولید» ترسیم نموده ­اند، دست یابیم.

همه مشکلات و حوادث یک پیام در خود نهفته دارند و شاید خداوند قصد دارد این روزها به بشریت یادآوری کند که تغییر کنید تا استوار بمانید. پس در این ایام باید نگرش مان را از هر لحاظی متفاوت سازیم و سعی کنیم به پدیده­ ها و اتفاقات پیرامون خود نگاه خوبی داشته باشیم. یادمان نرود که ما مصیبت نداریم و هرآنچه برایمان رقم می خورد ناشی از مشیت الهی است. پس همواره باید راضی باشیم به رضای پروردگار، چنان که فردوسی شاعر بلندآوازه ایران می فرماید:

بد و نیک هر دو زِ یزدان بود                              لب مرد باید که خندان بود

مسعودخاتونی، عضوهیأت مدیره بانک ملی ایران



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 493
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران