پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507190 تاریخ : 1398/11/07-16:12:47
,11,
انعقاد قرارداد خرید 15 هزار تن ریل ملی/توسعه استفاده از ریل داخلی

معاون وزیر راه خبر داد؛

انعقاد قرارداد خرید 15 هزار تن ریل ملی/توسعه استفاده از ریل داخلی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از بهره برداری از هزار کیلومتر خطوط آهن جدید با استفاده از این ریل ملی تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خیرالله خادمی در همایش حمل نقل ریلی و رونق تولید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که امروز در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد، از انعقاد قرارداد ساخت و خرید 15 هزار تن ریل ملی با ذوب آهن و بهره برداری از هزار کیلومتر خطوط آهن جدید با استفاده از این ریل تا سه سال آینده خبر داد و گفت: قرارداد خرید 15 هزار تن ریل ملی با ذوب آهن اصفهان به امضا رسیده و مذاکره برای خرید 50 هزار تن ریل دیگر هم در مرحله اولیه قرارداد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ساخت 3 هزار و 300 کیلومتر مسیر ریلی قرارداد منعقد شد و در سه سال گذشته 970 کیلومتر خط ریلی افتتاح شده، ضمن اینکه 5 مرکز استان تاکنون به شبکه ریلی متصل شده است.

وی با انتقاد از اینکه هم اکنون شکل حمل و نقل اصلی کشور جاده محور است و با وجود توسعه چشمگیر ریل، این وضعیت تغییر چندانی نکرده است گفت: نباید توسعه تنهای شبکه ریلی اولویت باشد چراکه در این بخش به اندازه کافی کار شده و در حال انجام است.

خادمی افزود: باید به این مهم توجه داشته باشیم که سهم ریل در حمل و نقل مسافر و بار افزایش بیابد چراکه حتی در رقابت ریل و جاده، حمل و نقل جاده‌ای بیشتر مورد اقبال عموم است که یکی از دلایل آن ارزان‌تر بودن آن است که در این حوزه باید به یارانه‌های پنهان توجه داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در حوزه ساخت خط آهن از نظر ادوات، تجهیزات و پیشرفت، خوب عمل کرده بودیم و فقط در تولید ریل مشکل داشتیم که این مشکل هم از دو سال پیش به تدریج در حال رفع شدن است.

خادمی اضافه کرد: از امسال با همکاری وزارت صنعت و بخش تولید، ساخت ریل جدی شد. قرارداد با ذوب آهن در یک مناقصه عمومی و نه واگذاری خاص و مناقصه برای 13 هزار کیلومتر ریل انجام شد و به تولید رسید و برای راه آهن بستان آباد- تبریز استفاده شد.

وی با بیان اینکه در دو سال و نیم آینده هزار کیلومتر خط ریلی جدید افتتاح می‌کنیم، افزود: خط آهن چابهار- زاهدان 620 کیلومتر و با خطوط فرعی 750 کیلومتر است که منابع مالی آن از محل صندوق توسعه ملی تأمین شد و نخستین بخش تأمین مالی آن هم انجام شده است.

خادمی گفت: خط آهن کردستان نیز از مسیر سنندج 151 کیلومتر طول دارد که در حال زیرسازی است و تأمین مالی آن هم انجام شد.

وی افزود: خط آهن میانه- اردبیل نیز 175 کیلومتر طول دارد و 82 درصد رشد زیرسازی آن انجام شده است.

خادمی گفت: در خط آهن چابهار- زاهدان هم قرارگاه خاتم الانبیا در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی برای ساخت ریل است و برای تأمین ریل، با ذوب‌آهن قرارداد می‌بندد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه ما در وزارت راه و شهرسازی جلوگیری از واردات حتی یک شاخه ریل از خارج است و امیدواریم بزودی این برنامه محقق شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران