پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511782 تاریخ : 1399/02/08-16:08:53
,15,
انعقاد تفاهمنامه همکاری میان «به‌پرداخت ملت» و «توسن تکنو»

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان «به‌پرداخت ملت» و «توسن تکنو»

تفاهمنامه همکاری میان «به‌پرداخت ملت» و «توسن تکنو» برای گسترش خدمات الکترونیک در حوزه‌های حمل‌ونقل، سوخت و خرده فروشی در فروشگاه‌ها منعقد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، بنا بر این تفاهم‌نامه که به امضای شهریار خلیلی؛ مدیرعامل این شرکت و دکترمحمد مظاهری؛ مدیرعامل شرکت توسن تکنو رسید، اندوخته‌ها و تجربه این دو مجموعه از بازار پرداخت الکترونیک کشور و فناوری‌های روز دنیا به‌شکلی هدفمندتر در مسیر خدمات‌رسانی با محوریت و تاکید بر نوآوری به اشتراک گذاشته خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت این‌ تفاهمنامه مشتمل بر 6 محور اصلی به شرح زیر است:

با اجرایی نمودن محور اول از این پس کاربران سکه میتوانند نسبت به تهیه بلیط تک سفره مترو تهران و حومه اقدام کنند و در محور دوم امکان شارژ کارت بلیطهای مترو در پایانه های به پرداخت مقدور خواهد بود.

در همین راستا طرفین گسترش خدمات حمل و نقل عمومی در سایر حوزه ها مثل تاکسی ها و ... را با تمام توان دنبال خواهند نمود. این اقدامات با استفاده از پتانسیل سها توسن محقق خواهد گردید. نکته قابل توجه درارایه راهکارهای متقابل از سوی دو شرکت جهت کاهش هرچه بیش‌تر تماس با ابزارهای فیزیکی بانکی و پرداختی به ویژه در شرایط حال حاضر کشور (شیوع ویروس کرونا) بوده و برای همه هموطنان راهگشا خواهد بود.

خلیلی سومین محور همکاری را ایجاد امکان انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک ملت روی اپلیکیشن‌های شاپ و ایزی‌پی عنوان کرد و افزود: «محور چهارم این همکاری نیز تجهیز این دو اپلیکیشن به خواندن بارکد دوبعدی پایانه های به پرداخت (که هم اکنون همه آنها مجهز به این خدمت میباشند) است.

در ادامه مدیرعامل توسن تکنو محور پنجم همکاری را ایجاد بستر الکترونیک برای مدیریت فروشگاه‌های سوپرمارکتی از طریق یک فین‌تک جدید با نام تجاری شاپ عنوان کرد و ادامه داد: «با استفاده از این سرویس که شاپ نام داردو به‌صورت مکمل PSP عمل می‌کند، مدیریت سه بخش فروشگاه اینترنتی، کارتخوان وصندوق روی یک بستر فراهم خواهد شد که انجام امور حسابداری و انبارداری را نیز بدون نیاز به حضور فیزیکی میسر خواهد کرد. از سوی دیگر، حضور مشتریان را نیز مانند اپلیکیشن اسنپ روی این سرویس خواهیم داشت و می‌توانیم پیشنهادهای خود را با آن‌ها از طریق آن در میان بگذاریم و خدمات دریافتی مشتریان از PSP را از 20 خدمت به 60 خدمت افزایش دهیم.»

به گفته مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، ششمین محور این همکاری که یکی از مهم‌ترین محورهای آن است، ایجاد و افزایش تنوع در روش‌های پرداخت هزینه سوخت در جایگاه‌های سوخت‌گیری است.

وی در این باره توضیح داد: «به‌پرداخت از معدود شرکت‌های پرداخت الکترونیک در حوزه سوخت است که ارایه‌دهنده روش‌های متنوع پرداخت هزینه سوخت در جایگاه‌ها با استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خود بوده و این بار نیز تلاش کرده تماس فیزیکی برای پرداخت در جایگاه‌ها را با کمک سه اپلیکیشن سکه، شاپ و ایزی‌پی به حداقل ممکن برساند. بدین ترتیب با ترکیب ابزار QR و کارت بانکی، همزمان امکان پرداخت از سه طریق کارت، کیف پول الکترونیک و اسکن کد دو بعدی با موبایل وجود خواهد داشت.

خلیلی در ادامه درباره پیش بینی افزایش اقبال عمومی در استفاده از بارکد دوبعدی را مثبت ارزیابی و افزود: درحال‌حاضر از نظر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشکلی وجود ندارد و تنها باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا در حوزه QR هم مانند کارت بانکی که هم‌اکنون به‌صورت میلیاردی تراکنش دارد، شاهد فراگیری خدمات ارایه‌شده باشیم.

محمد مظاهری، مدیرعامل توسن تکنو نیز در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت به‌پرداخت ملت، این همکاری را نخستین همکاری دو شرکت در صنعت پرداخت با این سطح از تمرکز بر فناوری و نوآوری و کار مشارکتی خواند و افزود: «به‌پرداخت بزرگ‌ترین PSP ایران و خاورمیانه و پانزدهمین شرکت پرداخت الکترونیک جهان با بالاترین سهم از کارتخوان‌های کشور است که ما در صدد همکاری با آن در راستای ظرفیت‌سازی خدماتی با تکیه بر فناوری، تولید و نوآوری هستیم.

وی با اشاره به انجام روزانه 10میلیون سفر به‌صورت تک‌سفره در مترو تهران، ماحصل این همکاری را خیر و برکت برای عموم مردم دانست و گفت: «ارایه بلیت الکترونیک تک‌سفره مترو نخستین گام این همکاری است و ان‌شاءالله با کمک فاوا در توسن‌سها سایر گونه‌های بلیت را نیز در بستر موبایل عرضه خواهیم کرد تا قدمی در مسیر سادگی و راحتی هرچه بیش‌تر و کمک به حفظ سلامت، وقت و انرژی آن‌ها باشد.

مظاهری با بیان این‌که برای فین‌تک جدیدمان با نام تجاری شاپ 500 نقطه را در گام اول هدف‌گذاری کرده‌ایم، افزود: «ما به‌عنوان اولین تولیدکننده کارتخوان‌های سوخت در صدد هستیم تا با همکاری به‌پرداخت امکان پرداخت هزینه سوخت به‌صورت موبایلی فراهم گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران