پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448733 تاریخ : 1397/11/23-17:16:16
,7,
انس جهانی و قیمت دلار از عوامل افزایش قیمت طلا

گفتگو

انس جهانی و قیمت دلار از عوامل افزایش قیمت طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: تقاضا قیمت مصنوعات طلا را افزایش نمی دهد، بلکه عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت طلا، انس جهانی و قیمت دلاری است که به بازار عرضه می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، آیت محمدولی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیرامون افزایش قیمت طلا و همچنین کنترل بازار شب عید و تخلفاتی که از سوی برخی کسبه صورت می گیرد با خبرنگار بانک و صنعت گفتگو کرد. مشروح این گفتگو به شرح ذیل می باشد:

 

1- دلیل افزایش دوباره طلا چیست؟

زمانی که قیمت طلا افزایش پیدا می کند طبیعتا نگاه ها به سمت ارز و انس جهانی معطوف میشود. در این حالت هاست که قیمت طلا افزایش پیدا می کند. از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا بجز انس جهانی و ارز ، گاهی شیطنت و تنش بین کشورها از نظر سیاسی است. در حال حاضر با توجه به شرایط عادی که وجود دارد، عوامل اثر گذار در افزایش قیمت طلا را انس جهانی و قیمت دلار که به بازار عرصه می شود، می توان نام برد.

 

2- روند قیمت با توجه به نزدیکی سال جدید چگونه پیش بینی می کنید؟

پیش بینی صحیح، منطقی و اساسی در بحث طلا نمی توان داشت، تقاضا قیمت مصنوعات طلا را افزایش نمی دهد چرا که قیمت طلا باید براساس قیمت جهانی پیش رود، در مقطع فعلی با توجه به مشکلات اقتصادی، پیش بینی این بود که در پایان سال سیاست های اقتصادی، عرصه و تقاضا دلار در بازار و برای نیازمندان طوری برنامه ریزی و سیاست گذاری شود که مردم بتوانند برای خرید طلا تصمیم بگیرند، لذا تا هم اکنون کارهای سیاسی اثر بخش نبوده؛ امیدواریم طی روزهای باقی مانده تا پایان سال سیاست ها در بحث اقتصادی مدیریت و داد و ستد به راحتی در بازار طلا انجام شود.

 

3- اتحادیه طلا و جواهر، چه تدابیری برای کنترل بازار در شب عید دارد؟

اگر احساس شود فروشنده ای درصدی شیطنت در بحث قیمت طلا داشته باشد، اتحادیه همیشه رصد و بازرسی های منظم و دوره ای انجام می دهد، بخصوص در پایان سال که اتحادیه بازرسی را بیشتر می کند، تا از اینگونه اتفاقات جلوگیری نماید، لذا بندرت مشکلات و شیطنتی در بحث طلا در هرزمان وجود دارد. اما آدم خطاکار در همه قشر، صنف و سازمانی وجود دارد که تعداد آنها اندک است. لذا بازرسی و رصدهای دوره ای جز وظایفش اتحادیه طلا و جواهر می باشد و در آخر سال نیز این بازرسی ها بیشتر می شود تا ایراد و اشکالی در بازار طلا به وجود نیاید.

 

4- از ابتدای سال تاکنون چه تعداد جواز کسب به علت تخلفات باطل شدند؟

در شرایط خاصی پروانه کسب ابطال می شود، در پنج - شش سال گذشته بین دو تا سه مجوز باطل شده است ، اما اینکه واحد صنفی به دلیل تخلف پلمپ شده باشد حداقل پنج الی شش درصد به علت گرانی و ارزانی است که طبق قانون پلمپ شده اند و بعد از مدتی باز می شود و خوشبختانه درصدی در مسیر درست حرکت کردند.

 

5- سایت هایی مشابه سایت سکه ثامن وجود دارد که اقدام به خرید و فروش آنلاین طلا می کنند، اتحادیه طلا جواهر به منظور جلوگیری از کلاهبرداری اینگونه سایت ها چه برنامه های در دست دارد؟ آیا این امکان وجود دارد که مجوز این سایت ها از سوی اتحادیه طلا و جواهر باطل شود؟

اینگونه سایت ها در فضای مجازی خوشبختانه یا متاسفانه زیرمجوعه اتحادیه طلا و جواهر نبودند، قطعا مسئولیت اینگونه سایت ها برعهده وزارت صنعت و معدن است. با توجه به اینکه بستر لازم و فرهنگ سازی لازم آنطور که باید مهیا نشده است ، اتحادیه طلا و جواهر نیز خرید و فروش در فضای مجازی را مجاز نمی داند. فضای مجازی و اینگونه سایت ها مشکل ندارند چرا که هرچه رو به جلوتر می رویم مردم و دنیا با فضای مجازی به صورت فعالیت الکترونیکی حرمکت می کنند، لذا باید فرهنگ سازی، بستر و مسیر برای بازارهای مجازی مهیا گردد که در حال حاضر این بستر مهیا نیست.

در فضای مجازی آن بخش هایی که در ید اتحادیه به نوعی فعالیت دارند طبق خواسته دستگاه های مربوطه به آنها اخطار و تذکر داده می شود تا فعالیت خرید و فروش در این فضا را نداشته باشند تا زمینه آن مهیا شود.

 

6- به مناسبت دهه فجر چه پیامی برای دولت مردان دارید؟

شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت عرض و همچنین ایام دهه فجر و یوم الله را تبریک عرض می کنم به این دلیل که مردم و مسئولین ما زحمت کشیدند و این انقلاب را بوجود آوردند. امیدوارم همه مردم زیر پرچم اول خدا و بعد پرچم جمهوری اسلامی راحت و سلامت زندگی کنند و کمک شود تا مشکلات اقتصادی برطرف شده تا شرمنده مردم نباشیم.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران