پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466895 تاریخ : 1398/04/04-14:13:52
,5,
انرژی‌های نو مانع انتشار 2 میلیون تن گاز گلخانه‌ای در کشور شد

وزارت نیرو:

انرژی‌های نو مانع انتشار 2 میلیون تن گاز گلخانه‌ای در کشور شد

تاکنون سه میلیارد و 255 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر، انرژی در کشور تولید شده است. این میزان تولید برق توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 246 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از وزارت نیرو، از تیر سال 1388 تا ابتدای خرداد سال جاری، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده 924 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته و بیش از 716 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

هم‌اکنون برای تولید 402 مگاوات برق نیروگاه تجدیدپذیر در کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به 739 مگاوات رسیده است.

همچنین تاکنون 112 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 35 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.
انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 470 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.
بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 45 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 40 درصد از نوع بادی، 12 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارتی و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران