پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464096 تاریخ : 1398/02/18-09:24:45
,5,22,
انرژی خورشیدی همدان صادر شود

مدیر دفتر سرمایه گذاری خارجی ایران:

انرژی خورشیدی همدان صادر شود

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: سرمایه گذاری های خوبی با مشارکت کشورهای خارجی در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی در همدان صورت گرفته و باید در اندیشه صادرات انرژی خورشیدی تولید شده در این واحدها بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد جمالی شامگاه سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: همدان آزمونه ساخت نیروگاه های خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاری های خارجی در کشور است و انرژی تولید شده در این واحدها قابلیت صادرات دارد.

وی اضافه کرد: به تازگی مصوبه ای برای صادرات برق نیروگاه های خورشیدی دریافت شده و به راحتی می توان انرژی تولید شده در این واحدها را به دیگر نقاط جهان صادر کرد.
جمالی با تاکید بر توسعه صادرات خدمات در کشور گفت: علاوه بر صادرات کالا باید برای رونق دادن صادرات خدمات نیز برنامه ریزی کنیم و استان همدان در این زمینه توانمند است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یادآوری کرد: زمینه های خوب صادراتی در همدان گسترده است و با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی هایش می تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.
وی از برگزاری 2 همایش اقتصادی در شهرهای نجف و اربیل عراق در ماه های آینده گفت: آمادگی برپایی این همایش ها با محوریت همدان وجود دارد و برای معرفی محصولات و تولیدات استان می توان از این فرصت به خوبی بهره برداری کرد.
این مسئول، پیوند بین صادرات و سرمایه گذاری خارجی را ضروری دانست و گفت: در دنیای امروز بین حوزه صادرات و سرمایه گذاری خارجی پیوند ناگسستنی وجود دارد.
جمالی بیان کرد: در کشور ایران نیز این ائتلاف وجود دارد اما نیازمند تقویت و توسعه بیشتر است که بند 13 اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کشور به صراحت به پیوند صادرات و سرمایه گذاری خارجی تاکید دارند.

هدفگذاری صادرات یک میلیارد و 300 میلیون دلاری

استاندار همدان با اشاره به تحقق صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته، صادرات یک میلیارد و 300 میلیون دلاری را برای بخش تولید و صادرات در سال 98 هدفگذاری کرد و خواستار تلاش برای تحقق این برنامه اقتصادی شد.
سید سعید شاهرخی نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون دلار صادرات غیر نفتی هدف گذاری شده بود که 943 میلیون دلار معادل 94 درصد آن محقق شده است.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های بی شمار استان همدان در زمینه صادرات گفت: در سال 98 باید جهش صادراتی را تجربه کنیم.
شاهرخی تحقق رونق تولید را در گرو حمایت از سرمایه گذاری و تولید کننده دانست و گفت: نقش کارگروه توسعه صادرات در ایجاد تعامل و آسان سازی بین بخش تولید و صادرات بسیار با اهمیت است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم های نفتی، موضوع صادرات غیر نفتی و ارزآوری برای کشور اهمیت ویژه ای دارد و به صورت عملیاتی برای توسعه این مهم باید برنامه ریزی کرد.
وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: ارتباط نزدیک بین تولید و صادرکننده و آسان سازی شرایط توسط گمرک و بانکها می تواند به جهش صادراتی استان کمک کند.
شاهرخی به برررسی و رفع موانع صادرات تاکید کرد و افزود: تولید و صادرکنندگان استان به سمت استفاده از بانکهای تخصصی باید تشویق شوند و همچنین بانکهای تخصصی استان در این راستا بسته های تشویقی و حمایتی برای افزایش انگیزه صادر کنندگان ارایه کند.
استاندار همدان به ظرفیتهای استان در زمینه فولاد و محصولات کشاورزی و باغی اشاره کرد و گفت: صادرات این محصولات باید شتاب بیشتری بگیرد.
وی همچنین به توسعه و رونق سرمایه گذاری های خارجی تاکید کرد و افزود: دولت همواره حامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده و از آنها پشتیبانی کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 489
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران