پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421669 تاریخ : 1397/08/27-16:16:24
,25,22,
انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در استان سیستان و بلوچستان

انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در استان سیستان و بلوچستان

عملیات ژئوفیزیک هوایی به مساحت 16 هزار کیلومتر مربع با سرمایه گذاری 16 میلیارد تومان در پهنه زاهدان – سفیدآبه انجام شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن اسماعیلی مدیر پروژه پهنه هوایی ژئوفیزیک زاهدان - سفید آبه در سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )، اظهار داشت: توسط سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) و برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان از تکنولوژی ژئوفیزیک هوایی در پهنه زاهدان – سفید آبه به مساحت 16 هزار کیلومتر و با سرمایه گذاری 16 میلیارد تومان به جهت شناسایی مواد معدنی، استفاده می شود و این پروژه تا رسیدن به نتایج مد نظر در حال انجام است.

وی ادامه داد: جهت توسعه اکتشاف کانسارهای پنهان فلزی و عمقی و شناسایی محدود های پر پتانسیل در سطح استان، عملیات ژئوفیزیک هوایی در پهنه زاهدان _ سفید آبه بر اساس تفاهمنامه ای که مورخ 29 خرداد 95 با سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) منعقد شد در تاریخ 11 خرداد سال 95 از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت استان به این سازمان واگذار شد.

اسماعلی تصریح کرد: برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی درپهنه زاهدان - سفید آبه در حال انجام است و این درحالی است که از شروع عملیات ژئوفیزیک هوایی در کشور تا پایان سال 1392، یکصد و بیست هزار کیلومتر خطی ، پرواز انجام شده که تا کنون به بیش از 270 هزار کیلومتر خطی رسیده است.

وی افزود: جهت انجام پروژه، ایمیدرو با شرکت پیمانکار ژئوفیزیک در تاریخ 3 مهر ماه 95 قرارداد منعقد شد و از همان زمان جهت اجرای عملیات پرواز هوایی با بالگرد شروع به اخذ مجوز پرواز از نهادهای امنیتی استان کرد.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: با پی گیری ها و تلا های مکرر نهایتا" مجوز در مهرماه 96 برای پرواز صادر شد و بالگرد وارد فرودگاه زاهدان گردید و به دلیل برخی هماهنگی ها ، نهایتا" پرواز بالگرد از تاریخ 13 اسفندماه 96 لغایت 30 اردیبهشت 97 انجام گردید.

وی ادامه داد: با برداشت داده های ژئوفیزیک هوایی در این پروژه هم اکنون کارهای پردازش و تعبیر و تفسیر داده ها در حال انجام است و با تکمیل تفسیرها و مشخص شدن ژئوفیزیکی ، با تلفیق با سایر لایه های اکتشافی ( دورسنجی، ژئوشیمی، زمین شناسی ) نهایتا" محدوده های امید بخش تا پایان سال 97 معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است: از داده های خام ژئوفیزیک هوایی به عنوان داده های پایه در سایر موارد توسعه ای استان مانند سد سازی ، لرزه نگاری ، آبخیزداری و ... می توان استفاده کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران