پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399850 تاریخ : 1397/08/01-12:55:13
,10025,
انتقال رقابت از قیمت به خدمات

مدیرعامل بیمه البرز در شورای معاونان فنی شرکت های بیمه تاکید کرد:

انتقال رقابت از قیمت به خدمات

مدیرعامل بیمه البرز در دهمین نشست شورای معاونان فنی شرکت های بیمه که به میزبانی این شرکت برگزار شد،‌ گفت: یکی از چالش های اساسی صنعت بیمه حذف نظام تعرفه ای بود که یکی از نتایج سوء آن رقابت بر سر نرخ و در نهایت نرخ شکنی برخی شرکت های بیمه بود. بهتر بود پیش از حذف نظام تعرفه ای نهاد ناظر یک نظام مالی موثر را پیش بینی می کرد و حاشیه توانگری مطابق با ویژگی‌های کشورمان را برای شرکت های بیمه مشخص می ساخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه البرز، مدیرعامل بیمه البرز در دهمین نشست شورای معاونان فنی شرکت های بیمه که به میزبانی این شرکت برگزار شد،‌ گفت: یکی از چالش های اساسی صنعت بیمه حذف نظام تعرفه ای بود که یکی از نتایج سوء آن رقابت بر سر نرخ و در نهایت نرخ شکنی برخی شرکت های بیمه بود. بهتر بود پیش از حذف نظام تعرفه ای نهاد ناظر یک نظام مالی موثر را پیش بینی می کرد و حاشیه توانگری مطابق با ویژگی‌های کشورمان را برای شرکت های بیمه مشخص می ساخت. 

سید رسول تاجدار ادامه داد: البته بازار کنونی صنعت بیمه کشور متعادل شده است و شرکت های بیمه کمتر به نرخ شکنی می پردازند چون نرخ شکنی، آثار منفی مالی زیادی برای این شرکت ها به بار آورد.

وی تاکید کرد: ‌شرکت های بیمه برای ماندگاری در بازار بیمه باید رقابت را از قیمت به خدمات منتقل سازند و همین امر را می توان از طریق شورای معاونان فنی شرکت های بیمه به مدیران فنی ذیربط منتقل کرد لذا نقش شورای معاونان فنی بسیار بااهمیت و سازنده است.

به گفته مدیرعامل بیمه البرز یکی دیگر از چالش های اساسی صنعت بیمه،‌ نرخ ارز است که باید با رعایت منافع بیمه گزاران و شرکت‌ها،‌ الگوی مناسبی برای پوشش دادن تغییرات نرخ ارز از سوی صنعت بیمه ارایه شود تا شرکت های بیمه و همچنین بیمه‌گزاران دچار مشکل نشوند.

وی افزود:‌ در پنج سال گذشته،‌ نسبت بدهکاران سنواتی به حق بیمه رشد قابل توجهی داشته است که باید کنترل شود چون در اینصورت توان ایفای تعهدات شرکت های بیمه کاهش خواهد یافت و اگر شرکتی توان ایفای تعهدات را نداشته باشد به ورطه ورشکستگی خواهد رسید.

نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز افزایش تعداد شرکت های بیمه در چند سال اخیر را یکی دیگر از چالش های صنعت بیمه کشور عنوان کرد و گفت:‌ در مدت زمان کوتاهی تعداد شرکت های بیمه به 32 شرکت افزایش یافت غافل از این که نیروی انسانی کافی در این صنعت وجود ندارد.

تاجدار درباره تاثیر تحریم ها بر صنعت بیمه کشور توضیح داد: تمام مشکلات صنعت بیمه کشور ناشی از اعمال تحریم ها نیست بلکه بخشی از این مشکلات به دلیل نگاه صرفا اجتماعی دولتمردان به شرکت های بیمه و تحمیل عوارض سنگین بر این صنعت و عدم اعمال کنترل‌های داخلی مناسب توسط شرکت‌های بیمه است.

وی ادامه داد: من معتقدم نگاه اجتماعی دولت به خاطر حمایت از افراد جامعه صحیح است اما نباید این نگاه صرفا اجتماعی باشد چون شرکت های بیمه هم یک بنگاه اقتصادی هستند که باید پاسخگوی ذینفعان خود از جمله سهامداران باشند اما در شرایط کنونی و تحمیل عوارض سنگین به شرکت های بیمه سبب شده است بازدهی سهام بیمه ای به کم‌تر از 12 درصد برسد و همین امر سبب ایجاد نارضایتی سهامداران شده است. هم اکنون سهامداران هیچ انگیزه ای برای مشارکت در افزایش سرمایه ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط کنونی نقش شورای معاونان فنی شرکت های بیمه بسیار با اهمیت است چون می توانند مدیریت های فنی را کنترل و مدیریت کنند حتی می توانند با پررنگ ساختن مدیریت ریسک در شرکت هایشان جلوی نرخ شکنی و کاهش بی رویه نرخ حق بیمه را بگیرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران