پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510309 تاریخ : 1399/01/17-14:03:33
,15,
انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی برای چندین محصول VMWARE

انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی برای چندین محصول VMWARE

VMware سه آسیب‌پذیری جدی در محصولات خود از جمله یک نقص مهم در Workstation و Fusion را که می‌تواند برای اجرای کد دلخواه از سیستم‌عامل مهمان بر روی میزبان مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، برطرف کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ماهر، اولین نقص مهم، با شناسه‌ی "CVE-2020-3947" ردیابی می‌شود و در نتیجه‌ی یک اشکال سوءاستفاده پس از آزادسازی در مؤلفه‌ی "vmnetdhcp" ایجاد می‌شود.
سوءاستفاده‌ی موفقیت‌آمیز از این مسئله ممکن است منجر به اجرای کد بر روی میزبان از مهمان شود یا ممکن است به مهاجمان اجازه دهد تا شرایط انکار سرویس "vmnetdhcp" را در دستگاه میزبان، ایجاد کنند.
یکی دیگر از آسیب‌پذیری‌های وصله‌شده، نقصی با شناسه‌ی "CVE-2020-3948" است. این نقص یک مسئله با شدت بالا است که به مهاجمین محلی اجازه‌ی دسترسی به یک ماشین مجازی مهمان لینوکس (VM) با ابزارهای VMware نصب شده، می‌دهد تا بتوانند امتیازات خود را افزایش دهند.
VMهای مهمان لینوکس که در VMware Workstation و Fusion کار می‌کنند، دارای آسیب‌پذیری محلی هستند که به دلیل مجوز پرونده در Cortado Thinprint ، افزایش یافته است.
سوءاستفاده از این نقص فقط درصورتی امکان‌پذیر است که چاپ مجازی در مهمان VM فعال شود (چاپ مجازی به‌طور پیش فرض در Workstation و Fusion فعال نمی‌شود).
هر دو ضعف بر Workstation نسخه‌ی 15.x بر روی هر سیستم‌عامل و Fusion نسخه‌ی x.11 در macOS تأثیر می‌گذارند. وصله‌ها به ترتیب شامل نسخه‌های 15.5.2 و 11.5.2 هستند.
آخرین آسیب‌پذیری که به‌عنوان "CVE-2019-5543" ردیابی شده است، یک مسئله‌ی افزایش امتیاز با شدت بالا است که بر Workstation، VMware Horizon Client و کنسول از راه دور (VMRC) در ویندوز تأثیر می‌گذارد.
این حفره‌ی امنیتی به یک مهاجم محلی اجازه می‌دهد تا مانند هر کاربری دستوراتی را اجرا کند. دلیل وجود این آسیب‌پذیری این است که پوشه‌ی حاوی پرونده‌های پیکربندی‌شده برای سرویس داوری USB VMware توسط همه‌ی کاربران قابل نوشتن است.
وصله‌های این نقص در نسخه‌ی 15.5.2 برای Workstation، 5.3.0 برای VMware Horizon Client و نسخه‌ی 11.0.0 در VMRC برای ویندوز گنجانده شده‌اند.
به کاربران و مدیران توصیه می‌شود با توجه به محصول مورد استفاده‌ی خود، به‌روزرسانی‌های لازم را اعمال کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران