پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445460 تاریخ : 1397/10/19-14:48:24
,17,21,
انتشار اسامی هیات مدیره های شرکت های وزارت تعاون اقدام اساسی در راستای شفافیت اقتصادی

در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس با شریعتمداری مطرح شد؛

انتشار اسامی هیات مدیره های شرکت های وزارت تعاون اقدام اساسی در راستای شفافیت اقتصادی

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل کشور و حوزه انتخابیه خود با "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل کشور و حوزه انتخابیه خود  با "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت و گو کردند.

براساس این گزارش حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شریعتمداری شروع خوبی داشتند و در بحث شفاف سازی اعضای هیات مدیره ها کار بسیار انجام دادند و حرکت بسیار درستی بود که امیدواریم به نتیجه نهایی برسد و ادامه پیدا کند زیرا کشور از عدم شفاف سازی آسیب می بیند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد: با تشکر از تلاش معاونت اشتغال وزارتخانه ولی همچنان فرآیندها خیلی طولانی است.انتظار بود 1.5 میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی گرفته شد و به همین میزان که باید بانکهای عامل نیز منابع در اختیار می گذاشتند،زودتر به دست افرادی که می خواهند کارآفرینی کنند برسد ولی فرآیندها و سختگیری ها زیاد است.

وی افزود: باید پیگیری بیشتری صورت گیرد و این کار نباید بین چند دستگاه و وزارتخانه تقسیم می شد بلکه باید به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی واگذار می شد که راسا این کار را مدیریت می کرد.

وی در پایان درباره سبد حمایتی گفت: ای کاش به همه افرادی که مراجعه و این سبد را مطالبه می کردند،این بسته حمایتی پرداخت می شد زیرا ما الان پول را داده ایم ولی همچنان برخی از افراد که واقعا نیازمندند وعضو بهزیستی یا کمیته امداد هم نیستند از این حمایت بی بهره مانده اند.

علی گلمرادی، نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: تکالیف و وظایف این وزارتخانه برجسته است و ضرورت همراهی همه ارکان نظام برای موفقیت این وزارتخانه حائز اهمیت فراوان است.

یقینا شخص وزیر و مجموعه وزارتخانه به تنهایی نمی توانند از پس ماموریتهای سازمانی بر بیایند و حتما لازم است سایر وزارتخانه هایی که  به نوعی ماموریتشان با این وزارتخانه مرتبط است و همچنین نهاد ریاست جمهوری و خصوصا مجلس شورای اسلامی در بحث قانون گذاری و پیشتیبانی از برنامه ها و هدفگذاری های این وزارتخانه حمایت لازم را انجام دهند.

وی افزود: اما شرط لازم برای بهره گیری از این ظرفیتهای جانبی و تدارکاتی از دستگاه های مذکور،در واقع توانمندی تعامل و ارتباطی است که وزارتخانه باید داشته باشد و این وزارتخانه است که باید اینها را به کمک فراخواند و از توانمندی و ظرفیتهای آنان استفاده کند.معاونت پارلمانی نقش کلیدی در این راستا دارد و الحمد الله افرادی که از جانب وزیر انتخاب شدند،به خوبی این تعامل را برقرار کرده اند و من به خوبی در مجلس این موضوع را شاهد هستم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و انباشته شدن مشکلات این وزارتخانه در طول این سالها، امیدواریم همه بتوانیم به جایگاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی که وزارتخانه ای  بسیار مهم است، کمک کنیم.

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید گفت: این وزارتخانه عملا 50 میلیون نفر را تحت پوشش دارد و با توجه به شرایط فعلی راضی نگه داشتن  50 میلیون نفر،کار راحتی نیست.با تشکر از زحمات وزیر قبلی،اما دکتر شریعتمداری فردی عملگرا هستند و ما فردی را می خواستیم که قاطع،عملگرا و با سابقه باشد تا بتواند با استفاده از این اهرم،جامعه را که در شرایط بحران اقتصادی است به عنوان یک فرصت اقتصادی بهره گیری کند زیرا با کوچکترین مشکل این وزارتخانه جامعه دچار مشکل می شود.

وی افزود: آقای شریعتمداری،سکاندار خوبی برای این کشتی در این دریای پرتلاطم است و همه قوا باید کمک کنیم و با هر شرایطی، نقطه امیدی برای این 50 میلیون نفر باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: وزیر در طول خدمتشان در 40 سال انقلاب اسلامی ثابت کردند فردی هستند که جا خالی نکرده است و مایه گذاشته و با صداقت،صراحت و شفافیت کار کرده است.آقای شریعتمداری،حتی جاهایی مجبور شده است خودش زیر سوال برود ولی دست از شاخصه ها و پایبندی به نظام برنداشته و این برای همه ایرانیان ثابت شده است و رای خوب مجلس به ایشان بیانگر این مسائل بود.

حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با محمدشریعتمداری گفت: از زمان حضور وزیر جدید در وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی،با توجه به شخصیت ایشان و شناختی که نمایندگان از ایشان داشتند،تعامل بسیار خوب بین نمایندگان و وزیر و مجموعه وزارت برقرار شده است و حرکات خوبی نیز در این مدت همانند انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکتها دیده ایم.

وی افزود: انتشار اسامی هیات مدیره ها،اقدام اساسی به سمت شفافیت هست و جامعه امروز درخواست شفافیت دارد و شفافیت به بهبود فضای جامعه کمک می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد: تعامل و تیم امروز وزارتخانه مناسب تر شده است و کمک کرده این مجموعه هماهنگ تر شود و این تعامل برقرار است و هرچه بیشتر باشد به نفع مردم و کشور است.

وی گفت: این وزارتخانه معادل سه وزارتخانه است و با توجه شرایط اقتصادی کشور و مشکلات موجود در این وزارتخانه بزرگ باید حتما تعامل وجود داشته باشد.بودجه امسال انقباضی است ولی مشکلات این وزارتخانه به طور مستقیم بر روی میلیون ها نفر از مردم از جمله کارگران،بیمه شدگان،بازنشستگان و... تاثیر می گذارد و مشکلات بودجه این وزارتخانه خودش را  در جامعه نشان می دهد و باید در بودجه کمک کنیم تا جایی که ممکن است این وزارتخانه بتواند تعهداتش را عملیاتی کند.

شریعتمداری یک مدیریت جهادی

علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای شریعتمداری یک مدیریت جهادی را در برنامه دارند و از ویژگیهای آن سرعت و دقت است و می تواند منشا تحول مهمی در وزارتخانه باشد.

 وی افزود: بار سنگین بدون دلیلی همچون شرکت ملی نفتکش، پتروشیمی ها، هواپیمایی آسمان بر دوش این وزارتخانه است.آقای وزیر با هدف اینکه به ماموریت های مهم و اصلی برسد، درحال توافق است که برای مثال پتروشیمی ها وشرکت نفتکش را به سرجای خودش در وزارت نفت برگردانند. این بینش بسیار ارزشمند است و یک نوآوری در عرصه این وزراتخانه حساس است.

بروجردی درباره لایحه بودجه 98 نیز گفت: این بودجه در دوران تحریم است و باید بیشتر تولید ثروت کنیم و نباید به بودجه نفتی متکی باشیم. بودجه نفتی ناپایدار است و مکفی نیست.

اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تجارب ارزنده ای که آقای شریعتمداری در دولت و سطوح مختلف داشته اند کار برایشان روان و ر احت است و توانستند بخشی از تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.

وی افزود: وزیر، آسیب شناسی های خوبی انجام دادند و ظرفیت های وزارتخانه را به موقع شناختند و حرکت خوبی را اغاز کردند و به نظرم  ظرفیت هایی مثل تعاون، رفاه اجتماعی، صندوق ها و بنگاه های اقتصادی و حمایت از آنها و طبقات آسیب پذیر جامعه می تواند از عوامل موفقیت وزیر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما ظرفیت مجلس در راستای حمایت از سیاست ها و برنامه هایی که آقای شریعتمداری در پیش گرفتند اعلام کردیم و هم فراکسیون تعاون و هم سایر کمیسیون های تخصصی در این امر بسیار مهم است و می تواند کمک کند و بنده به عنوان رئیس کمیته مهارتی کمیسیون اموزش و تحقیقات سازمان فنی حرفه ای را نیز می توانیم مورد توجه قرار دهیم. مدیریت وزیر و تیم کاریشان و تحرک در مدیریت در سطوح مختلف می تواند در چابک سازی،کارامدی و بهره وری وزارتخانه  و سازمانهای زیر مجموعه اش تاثیر داشته باشد.

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: باتوجه به شروع کار اقای شریعتمداری در وزارتخانه ای که آرامش نداشت ذکر این نکته ضروری است که نمایندگان در بحث رای اعتماد و انتخاب وزیر جدید فهمیدند این وزارتخانه کسی را می خواهد که استخوان دار باشد و دارای ارتباط خوبی با دولت و نمایندگان باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط کنونی اقتصاد هستیم ولی از زمان حضور ایشان،اتفاقات و کارهای خوبی درحال انجام است و با توجه به قولها وبرنامه هایی که اعلام کردند و در کمترین زمان این برنامه ها همچون بحث شفافیت و هشدار به چندشغله ها ،دارد خودش را نشان می دهد. 

عضو فراکسیون شفافیت ادامه داد:برای اولین بار بود که چنین شفاف سازی انجام می شد که بسیار امید بخش بود.همه وزارتخانه ها باید مثل این وزراتخانه شفاف سازی کنند.

عضو شورای عالی اقتصاد گفت: تجمیع شرکتهای هم نوع مثل سیمان،پتروشیمی و... در یک مجموعه می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.پرداخت بدهی تامین اجتماعی از طریق تواتر نیز اقدام دیگری است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.وزیر ارتباط خوبی با جامعه کارگری برقرار کرده اند و روحیه اخلاق مداری آقای شریعتمداری در این امر تاثیرگذار است.

وی ضمن تقدیر از جوان گرایی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: استفاده از نخبگان و مورد توجه قرار دادن کمیته انتصابات اقدام بسیار مهم و مطلوبی است که در این وزارتخانه درحال انجام است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران