پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250630 تاریخ : 1395/09/15-13:18:56
,10029,10031,
امکان ثبت سرطان‌های روده در کشور

امکان ثبت سرطان‌های روده در کشور

محققان پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، مجموعه‌ای از داده‌های مورد نیاز سرطان‌های کولورکتال (روده بزرگ) را با استفاده از فرم‌‏ها و دستورالعمل‌های استاندارد ملی و بین‌المللی با هدف ثبت این نوع سرطان در کشور پیاده‌سازی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سارا درّی، عضو گروه پژوهشی انفورماتیک سرطان پژوهشکده سرطان پستان در این باره گفت: این پژوهش با عنوان «طراحی عناصر داده‌ای مورد نیاز سرطان کولورکتال در ایران» انجام شده است.

وی ادامه داد: وجود اطلاعات در سیستم‌های سلامت به عنوان میانجی در مراقبت و درمان موثر ضروری است و این اطلاعات باید در میان کاربران سیستم اطلاعات سلامت به طور مناسب توزیع شود.

دری اظهار کرد: هدف از طراحی این مجموعه، ارائه داده اصلی سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد)، تسهیل ارتباطات و داشتن قابلیت استفاده مجدد داده‌ها در حوزه سرطان کولورکتال و جلوگیری از ارزشیابی‌های مکرر بیمار در مراکز مختلف ارجاعی است.

مجری طرح اضافه کرد: با توجه به کمبود چنین مجموعه داده‌ای در کشور، در این پژوهش سعی شد با نگاهی جامع و همه‌جانبه مجموعه‌‏ای از داده‏‌های مورد نیاز و متناسب با سرطان‌های کولورکتال با استفاده از فرم‌‏ها و دستورالعمل‌های استاندارد ملی و بین‌المللی همچنین جمع‌‏آوری نظرات افراد خبره، به منظور ثبت سرطان‏‌های کولورکتال برای کشور طراحی شود.

به گفته وی، مجموعه داده‌های پیاده‌سازی با هدف ثبت سرطان‌های کولورکتال برای ایران طراحی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران