پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351543 تاریخ : 1397/04/09-13:26:04
,10031,
آموزش های مهارتی در صنعت فرش دستباف با رویکرد حمایتی و توانمندسازی ارائه می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

آموزش های مهارتی در صنعت فرش دستباف با رویکرد حمایتی و توانمندسازی ارائه می شود

دکتر پاک سرشت در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مرکز ملی فرش گفت: آموزش‌ها باید با رویکرد حمایتی صورت گیرد و دامنه‌اش وسیع‌تر از صلاحیت شغلی باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ دکتر سلیمان پاک‌سرشت، رئیس این سازمان  در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش، ایرانی‌ترین صنعت محسوب می‌شود، گفت: در این مقطع بیش از هر زمان دیگری به ایده‌های خلاقانه برای نگهداشت نیروی انسانی، ارتقاء مهارت و افزایش ثروت ملی بخشی از این صنعت نیازمندیم. 

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن و بازنگری در میزان کارایی تفاهم‌نامه قبلی سازمان و مرکز ملی فرش، اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه جدید مسائل قبلی را مرتفع کند. 

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: درباره صنعت فرش و قالیبافان صرفا نگاه شغلی را دنبال نمی‌کنیم، چرا که قالیبافان اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند و آموزش‌ها باید در قالب بسته حمایتی صورت گیرد و دامنه‌اش وسیع‌تر از صلاحیت شغلی باشد. 

دکتر پاک‌سرشت با اشاره به مسائل و چالش‌های جدی قالیبافان در زمینه سلامت و بهداشت، گفت: بخشی از این مشکلات از راه‌های مداخله آموزشی می‌تواند به ارتقاء سلامت قالیبافان نیز کمک کند. 

وی با اشاره به اینکه برای رویکرد حمایتی و توانمندسازی نیازمند نگاه چندبعدی به آموزش قالیبافان هستیم، گفت: نتیجه آموزش‌های توانمندسازی و مهارتی باید در کیفیت و قیمت کالا دیده شود و همچنین به غلبه بر چالش‌های قالیبافان به عنوان نیروی کار منجر شود. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه آزمون‌های مهارتی باید آزمون‌های عملی باشد، تأکید کرد: حتی می‌توانیم از این جلوتر هم رفته و آزمون‌های پروژه‌محور را مدنظر قرار دهیم که این نیازمند همکاری بین دستگاه‌ها است و امیدواریم تفاهم‌نامه زمینه بازنگری در رویکرد آموزش را فراهم کند و به سمت اثربخشی آموزش‌ها پیش برویم. 

در پایان دکتر پاک سرشت گفت: دوره‌هایی را برای ارزیابی نحوه اجرایی شدن تفاهم‌نامه درنظر خواهیم گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران