پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514087 تاریخ : 1399/03/20-11:12:28
,11,
امنیت آبراه بندر خرمشهر به بنادر عراق افزایش می یابد

مقام مسئول در سازمان بنادر:

امنیت آبراه بندر خرمشهر به بنادر عراق افزایش می یابد

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ایجاد ارتباط مستقیم بندر خرمشهر با بنادر جنوبی عراق خبر داد و گفت: با این اقدام کنترل و ایمنی آبراه استراتژیک اروندرود در هم? عملیات های دریایی بهتر می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نورالله اسعدی گفت: با افزایش تردد شناورها به مقاصد کشور عراق و همچنین بین المللی بودن آبراه اروند و به منظور کنترل هر چه بهتر ایمنی آبراه اروند و هماهنگی در تمام عملیات های دریایی در صورت انجام اقدامات مؤثر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد ارتباط مستقیم بندر خرمشهر با بنادر عراقی شاهد کنترل هر چه بهتر ایمنی آبراه و هماهنگی در عملیات های دریایی خواهیم بود.

وی در خصوص توقف شناورهای صادراتی در بندر خرمشهر اظهار داشت: با تخفیفات قابل اعمال از سوی بندر خرمشهر به شناورهای برگشتی حامل کالاهای صادراتی که به دلیل شیوع کرونا اجازه ورود به کشور کویت را نیافتند و پس از بازگشت به مدت چند ماه در اسکله های بندر خرمشهر بلاتکلیف بودند، سرانجام تخلیه انجام شده و کالاهای آن ها در حال بسته بندی مجدد برای انجام صادرات در قالب کانتینر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص لزوم تخصیص بودجه به ادارات کل به منظور تهیه مقدمات بازگشت به وطن دریانوردان هم گفت: لازم است مطابق با بند ج از مواد 2 و 8 دستورالعمل بازگشت به وطن دریانوردان مصوب هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، این بودجه اختصاص داده شود.

اسعدی همچنین دربار? تسریع در خارج سازی بزرگترین مغروق? باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در آبراه اروند گفت: یکی از مهمترین معضلاتی که بندر خرمشهر با آن مواجه است وجود بزرگترین مغروق? زمان جنگ در اسکله رو-رو (row-row) این بندر و عدم استفاده از این اسکله است و در صورت خارج سازی این مغروقه، صادرات یخچالی از بندر خرمشهر با شناورهای رو-رو در قالب خط منظم امکان پذیر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران