پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226790 تاریخ : 1395/07/25-16:06:32
,11,14,16,17,20,
امضای قرارداد ارتقای خدمات ریلی شرکت بن ریل با کشور آلمان

برای اولین‌بار تغییرات بنیادی در حمل و نقل ریلی رخ می دهد:

امضای قرارداد ارتقای خدمات ریلی شرکت بن ریل با کشور آلمان

مدیرعامل راه آهن شرقی بنیاد از امضای قرارداد بهبود و ارتقای چشمگیر سطح خدمات ریلی برای اولین‌بار در کشور با راه آهن بین المللی آلمان (DB) خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، علیرضا شیخ طاهری با اعلام اینکه شرکت بن ریل بیش از دو دهه است که در حوزه حمل‌ونقل ریلی به عنوان اولین شرکت غیردولتی فعالیت می کند، گفت: این شرکت در ابتدا در حوزه جابجایی مسافر و بار فعالیت داشت، اما از حدد 3 سال پیش بخش باری و مسافری بر اساس مدل شرکت راه‌آهن  از هم جدا شد. همچنین بر اساس برنامه‌ توسعه‌ای بنیاد مستضعفان، بنا داریم ناوگان ریلی خود را تا سال 97 به 250 دستگاه افزایش می‌دهیم.
وی با اشاره به این‌که  با 10 واگن مسافری کار را شروع کردیم که این رقم الان به 128 واگن افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: این واگن‌ها تفاوت‌های بنیادی با سایر ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور دارد، در حال حاضر میانگین سنی ناگان ریلی کشور بیش از 30 سال است اما میانگین عمر ناوگان  شرکت "بن ریل" 10 سال است.
شیخ طاهری با بیان این‌‌که وجود 4 تخته ویژه  با کلیه امکانات صوتی و تصویری ، تاسیسات و تهویه مطبوع ، وای فا ی اینترنت و ....یکی دیگر از وجه تمایزهای بن ریل با ناوگان سایر شرکت‌هاست، اظهار کرد: حدود 100 دستگاه از این نوع واگن را در اختیار داریم که در بین شرکت های ارایه دهنده خدمات ریلی بیشترین تعداد این واگن ها در کشور در اختیار شرکت راه اهن شرقی بنیاد(بن ریل) است.
مدیرعامل راه آهن شرقی بنیاد با اشاره به تاکید رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل ریلی، گفت: حمل‌ونقل ریلی بهترین فرصت برای ارائه خدمات به مردم ایران است و در این راستا از دو سال نگاه ما بهبود کیفیت بوده نه صرفا جابجایی. با توجه به این‌که خدمات ارائه شده در این بخش را قابل ارتقامتناسب با شان مردم عزیز ایران می دانیم ، تلاش کرده‌ایم کیفیت را ارتقا دهیم بدون آن‌که قیمت‌ها را افزایش یابد و این یک راهبرد اساسی در شرکت بن ریل است.
 

ناوگان ریلی بنیاد تا سال 97 دو برابر می‌شود
شیخ طاهری با بیان این‌که سفر با راه‌آهن یکی از ایمن‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در دنیاست، افزود: بر اساس برنامه توسعه ششم بنیاد مستضعفان باید تعداد ناوگان بن ریل طی سال‌های 95، 96 و 97 دو برابر شود. با این اجرای این برنامه باید سهم 5 درصدی کنونی راه آهن شرقی بنیاد از بازار خدمات حمل و نقل مسافر ریلی در کشور  دو برابر و تا  10 درصد افزایش یابد.
شیخ طاهری ادامه داد: در برنامه توسعه‌ای بنیاد برای افزایش توام کمی ناوگان  و کیفی خدمات بن ریل به حدود 250 واگن هم از ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی و هم تولیدکنندگان خارجی استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون در حال مذاکره با چند شرکت اروپایی برای خرید ناوگان هستیم، بیان کرد: در این زمینه به دنبال خرید واگن‌های خارجی از طریق  همه منابع ممکن  شرکت از جمله تامین فاینانس هستیم.

 قراردادی برای اولین بار
مهندس شیخ طاهری با اشاره به امضای قرارداد برای بهبود سطح کیفی خدمات در قطارها مطابق با استانداردهای جهانی با راه‌آهن آلمان، گفت: از هفته گذشته این پروژه اجرایی شده که بر اساس آن دانش فنی مدل بهبود یافته خدمات به کشور منتقل شده و توسط نیروهای ایرانی اجرا می‌شود و پس از ممیزی و بازرسی مدیران راه آهن کشور آلمان ناوگان ما  تحت لیسانس راه‌آهن این کشور خدمات کیفی با روند بهبود مستمر را ارایه خواهند کرد.
وی زمان اجرای این قرارداد را یکسال اعلام کرد و افزود: هدف این قرارداد طراحی و اجرای همه خدمات قابل ارائه حین سفر و مکمل سفر  از درب منزل تا رسیدن به مقصد  منطبق با استاندارهای جهانی و به روز دنیاست.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد از افزایش ضریب اشغال قطارهای بنیاد پس از ارتقای خدمات بر اساس برنامه توسعه‌ای خبر داد و گفت: در قطارهای شرکت راه آهن شرقی بنیاد وسایل خواب یکبار مصرف در اختیار مسافران قرار می‌دهیم تا خیال مردم از این بابت راحت باشد. از سوی دیگر بازرسانی داریم که سیستم‌های خدمات رسانی به مسافران را در قطارهای بنیاد به‌طور مستمر رصد می‌کنند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران