پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453166 تاریخ : 1398/01/27-16:32:43
,11,
امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن با برنامه اسکان بشر ملل متحد

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن با برنامه اسکان بشر ملل متحد

تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با برنامه اسکان بشر ملل متحد در زمینه تاب‌آوری، توسعه پایدار، شهرسازی و مسکن بر اساس منافع دو جانبه و اهداف سازمانی در 19 بند به امضا رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تفاهم‌نامه همکاری بین هبیتات(برنامه اسکان بشر ملل متحد) با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه تاب‌آوری، توسعه پایدار، شهرسازی و مسکن بر اساس منافع دوجانبه و اهداف سازمانی طرفین به امضای محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیامک مقدم رئیس دفتر اسکان بشر ملل متحد، رسید.

بنا بر این گزارش، در بند یک این تفاهم‌نامه دامنه و اهداف تفاهم‌نامه تشریح شده است. بر این اساس، چهارچوب همکاری طرفین در زمینه تاب‌آوری، توسعه پایدار، شهرسازی و مسکن بر اساس منافع دوجانبه و اهداف سازمانی طرفین تعریف شده است. هدف از این همکاری جلب حمایت و ترویج اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در چارچوب وظایف سازمانی هریک از طرفین است.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که تسهیل‌گیری و مشاوره، همکاری پژوهشی و فنی، ظرفیت‌سازی و ترویج در زمینه‌های مسکن و بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله برنامه‌های مشارکتی بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و مسکن متناسب با نیاز و در استطاعت؛ خدمات پایه شهری؛ اقتصاد شهری؛ طراحی و برنامه‌ریزی شهری؛ قانون‌گذاری شهری، زمین و حکمروایی؛ کاهش خطر و بهسازی و موارد فرابخشی مانند تغییر اقلیم، جنسیت، جوانان و غیره زیر باید حاصل شود.

بند دوم این تفاهم‌نامه مسئولیت‌های طرفین را تشریح کرده و در بند سوم این تفاهم‌نامه نیز زمینه‌های همکاری طرفین مشخص شده است. بر این اساس خدمات تسیهل‌گیری و مشاوره، همکاری پژوهشی و فنی و ظرفیت‌سازی و ترویج از جمله مواردی است که طرفین با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این گزارش حاکی است که در خصوص خدمات تسهیل‌گری و مشاوره، ارایه مشاور در سطوح عالی راهبردها، سیاست‌ها و همچنین پایش و ارزیابی طبق نیازها و اولویت‌های مرکز در زمینه‌هایی که در بند یک تاکید شد، همکاری در ایجاد ارتباط بین مرکز و برنامه‌های جهانی و مجامع بین‌المللی مرتبط از طریق نشر و معرفی تجارب ایران، تلاش‌ها و ابتکارهای بین‌المللی در زمینه راه و حمل و نقل، مسکن و ساختمان و توسعه شهری، همکاری در اجرا و پایش دستورکار جدید شهری و آرمان‌های توسعه پایدار و همچنین حمایت و یا تسهیل تامین اعتبار برای طرح‌های مرکز، مدنظر است.

در خصوص همکاری‌های پژوهشی و فنی نیز مقرر شد تا همکاری در انجام طرح پژوهشی مشترک در خصوص سیاست ملی شهری، زمین و مسکن تامین اعتبار برای مسکن، سرپناه اضطراری موقت و تدریجی پس از سانحه، تدوین ضوابط، مقررات و استانداردهای مرتبط با کاهش خطر بلایا و تاب‌آوری مدنظر قرار گیرد. همچنین، بازنگری در مقررات ملی و استانداردهای ساختمانی به ویژه در زمینه محیط‌زیست، تاب‌آوری و معیارهای مسکن‌روستایی، حکمروایی شهری و محلی، ایمنی و امنیت شهری و ارزیابی تاسیسات عمومی و حیاتی در برابر خطرهای چندگانه، مدیریت ساخت و ساختمان، راه، حمل و نقل و جابه‌جایی شهری و ترابری از  دیگر مواردی است که در خصوص همکاری در انجام طرح‌های پژوهشی مشترک بر آنها تاکید شده است.

بنا بر این گزارش، تاسیس کنسرسیوم یا قطب علمی پژوهشی و آموزشی با مشارکت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، هبیتات، دانشکده‌های معتبر معماری، شهرسازی و مهندسی عمران در ایران و منطقه آسیا و اقیانوسیه با همکاری و هماهنگی وزارت امور خارجه، دیگر موسسات پژوهشی معتبر در ایران و منطقه آسیا و اقیانوسیه با همکاری و هماهنگی وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های مرتبط سازمان ملل متحد انجام می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران