پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463142 تاریخ : 1398/02/03-10:23:52
,10028,
امضای تفاهم نامه پرداخت بیمه بیکاری به سیل زدگان با وزارت تعاون

امضای تفاهم نامه پرداخت بیمه بیکاری به سیل زدگان با وزارت تعاون

زدا: تفاهم نامه در خصوص پرداخت بیمه بیکاری به سیل زدگان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود ابتدا با ابراز تاسف از سیل و از دست دادن عده ای از هم وطنان گفت: در حادثه سیل تکالیف تامین اجتماعی به دو بخش تقسیم شد که امداد واحد درمانی وارد عمل شد و با ایجاد واحد سیار و توزیع به موقع دارو عملکرد بسیار راضی کننده ای داشتند.

 

وی افزود: عملیات مهم تر از امداد کسانی هستند که شغلشان را از دست دادند و متحمل مشکلاتی می شوند این اطمینان را میدهیم که جریمه ها بخشیده می شود، نوبت کمیسیون پزشکی تمدید می شود لذا تمامی اینها برنامه ریزی شده و فرصت مجدد برای آنها برای جبران این خسارات داده می شود.

زدا خاطر نشان کرد: تفاهم نامه در خصوص پرداخت بیمه بیکاری به سیل زدگان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که خارج از تمام رویه های موجود از همان روز اول مقرر پرداخت بیمه را انجام می دهیم.

 

وی افزود: پیشنهادی برای دولت فرستاده شد تا افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری نیستند مثل پلاسکو و معدن یورت چند ماه مقرری بیمه بیکاری اعمال کنیم لذا تا رسیدن به نقطه مطلوب این امر را پیگیری می کنیم.

 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تلاش می شود افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه اعمال شود گفت: اگر منابع مالی سازمان تامین اجتماعی پاسخ گو باشد تلاش می شود مابه التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان اردیبهشت ماه پرداخت شود. در صورت عدم تامین هزینه های مورد نیاز، از ماه های دیگر این مابه التفاوت پرداخت می شود.

 

وی در خصوص افزایش حقوق حداقل بگیران اظهار کرد: شورای عالی کار تعیین حداقل بگیران را مشخص کرده است و تامین اجتماعی برای سایر سطوح برنامه ریزی می کند، اما امسال کانون بازنشستگان کشوری برای ما در این زمینه پیشنهاد دادند که پنج سناریو هم خود تامین اجتماعی دارد.

 

زدا ادامه داد: از آنجایی که پیشنهادات کانون بازنشستگان از پیشنهادات سازمان تامین اجتماعی هم بود براساس پیشنهاد کانون بازنشستگی پیش می رویم. طبق گفته زدا میزان افزایش حقوق 13 درصد به اضافه 260 هزار تومان است.

 

وی با بیان اینکه افزایش حقوق حداقل بگیران 36.5 درصد است، افزود: سال گذشته کسانی که یک میلیون و 100 هزار تومان حقوق می گرفتند، امسال یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کنند.

 

سرپرست تامین اجتماعی در خصوص تعدیل نیروهای کارگری اظهار کرد: حدود 270 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند، طبق آمار، ریزش نیرو کارگری خیلی بالا نیست. با توجه به اینکه قانون بیمه بیکاری داریم سازمان آمادگی دارد که مقرری بیمه بیکاری را اعمال کند. ماهانه 350 میلیارد تومان برای بیمه بیکاری پرداخت می شود.

 

وی در خصوص طلاق های سوری گفت: قانونی در خصوص طلاق های سوری نداریم لذا خود سازمان بخش نامه ای صادر کرده و در صورت مواجه با این مشکل از مجاری قانون پیگیر و جلو پرداخت ها گرفته و خسارت گرفته می شود.

 

زدا در خصوص تعدیل نیروهای کارگری اظهار کرد: حدود 270 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند، طبق آمار، ریزش نیرو کارگری خیلی بالا نیست. با توجه به اینکه قانون بیمه بیکاری داریم سازمان آمادگی دارد که مقرری بیمه بیکاری را اعمال کند. ماهانه 350 میلیارد تومان برای بیمه بیکاری پرداخت می شود.

وی در خصوص طلاق های سوری گفت: قانونی در خصوص طلاق های سوری نداریم لذا خود سازمان بخش نامه ای صادر کرده و در صورت مواجه با این مشکل از مجاری قانون پیگیر و جلو پرداخت ها گرفته و خسارت گرفته می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران