پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465708 تاریخ : 1398/03/12-17:10:24
,17,4,
آمریکا تعرفه‌ 25 درصدی بر کالاهای چینی را فعال کرد

فاز جدیدی از جنگ تجاری

آمریکا تعرفه‌ 25 درصدی بر کالاهای چینی را فعال کرد

با تشدید جنگ تجاری، آمریکا از روز شنبه به وقت این کشور (شنبه شب به وقت تهران)، دریافت تعرفه‌های جدید 25 درصدی از 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را در بنادر این کشور آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، با تشدید جنگ تجاری، آمریکا از روز شنبه به وقت این کشور (شنبه شب به وقت تهران)، دریافت تعرفه‌های جدید 25 درصدی از 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را در بنادر این کشور آغاز کرد. این اقدام کمی بعد از این انجام شد که چین هم تعرفه‌های تلافی‌جویانه 25 درصدی خود بر 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را اجرایی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در 10 می، دستور افزایش تعرفه‌های کالاهای چینی را صادر کرده بود، اما برای این‌که محموله‌های دریایی‌ای که قبل از این تاریخ از چین رهسپار شده بودند، مهلتی در نظر گرفت تا آنها شامل تعرفه قبلی 10 درصدی شوند.

دفتر نماینده تجاری آمریکا، در 15 می، طی فرمانی تاریخ 1 ژوئن را آخرین مهلت برای رسیدن این محموله‌ها به آمریکا تعیین کرد و پس از این تاریخ اداره کالا و امنیت مرزی آمریکا، دریافت تعرفه 25 درصدی را آغاز کرد.

قبل از این هم رأس ساعت 19:30 روز شنبه، چین هم اجرای دریافت تعرفه‌های 25 درصدی اعلام شده در 13 می، بر 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را آغاز کرده بود.

پس از پایان آخرین دور مذاکرات تجاری در 10 می، هیچ تاریخی برای دور جدیدی از مذاکرات، بین مقامات چین و آمریکا تعیین نشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران