پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491733 تاریخ : 1398/07/15-17:48:18
,17,
امحای کالای وارداتی غیرقابل ترخیص و بدون مجوز در حوزه وظایف گمرک نیست

امحای کالای وارداتی غیرقابل ترخیص و بدون مجوز در حوزه وظایف گمرک نیست

امحای کالاهای وارداتی از جمله ذرت و شکر که به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی ازجمله مجوز قرنطینه‌ای قابلیت ترخیص ندارند، در حوزه وظایف گمرک نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، گمرک ایران در واکنش به موضوع عدم امحای محموله شکر وارداتی که به ظن آلوده بودن ترخیص نشده‌اند، اعلام کرد: کالا از ابتدا وارد منطقه آزاد اروند شده که این منطقه خارج از قلمرو گمرکی بوده و تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشود، گمرک در این مناطق حق اقدام قانونی ندارد. بنابراین، این محموله تحت نظارت مراجع نظارتی و نیز دستور مقامات ذی‌صلاح قضایی به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ترانزیت و مقرر گردید، حسب دستورات مراجع ذی‌صلاح و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سیرجان، ضمن بررسی و انجام آزمایشات لازم، درباره آن اقدام گردد.

این گزارش درخصوص ذرت‌های وارده به بندر امام خمینی(ره) نیز می‌افزاید: بخشی از ذرت‌های وارده به این بندر از سوی سازمان‌های نظارتی غیرقابل ترخیص تشخیص داده شد و متعاقبا گمرک ضمن خودداری از ترخیص کالا ، اظهارنامه متروکه تنظیم و به سازمان‌ جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارسال کرد تا اقدامات لازم درباره آنها انجام شود.
این گزارش تصریح می‌کند: بدیهی است هرگونه اقدام قانونی برای امحا یا اقدامات دیگر بعهده سازمان های ذیربط می باشد. شایان ذکر است در رابطه با این موضوع دو جلسه در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و موارد درحال بررسی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران