پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465127 تاریخ : 1398/03/01-11:16:13
,10028,
آمار زنان سرپرست خانوار در کشور درحال افزایش است

آمار زنان سرپرست خانوار در کشور درحال افزایش است

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار زنان سرپرست خانوار بنا به دلایل مختلف در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فریبا درخشان نیا افزود: اگر به طبقه بندی علل موثر بر این مساله اجتماعی اشاره کنیم، می توان به زنان بدون همسر به دلیل فوت یا طلاق سرپرست مرد و زنان دارای همسر از کارافتاده، متارکه، زندان، معتاد، متواری و مفقودالاثر و دختران هنوز ازدواج نکرده اشاره کرد که بر اساس آمارهای ارائه شده در معاونت زنان ریاست جمهوری بیش از سه میلیون و 600 هزار نفر در کشور برآورد شده است.

وی تاکید کرد: همه این تعداد زنان از نظر اقتصادی، نیازمند تلقی نمی شوند و چه بسا دارای تمکن مالی، درآمد و شغل هستند و درصدی از این افراد نیازمند دریافت خدمات نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند. 
وی اضافه کرد: از سوی دیگر با اقدامات پیشگیرانه می توان از ازدیاد این آمارها کاست. برای مثال با بهبود وضعیت تعیین کننده های اجتماعی موثر بر سلامت، ایمن کردن جاده ها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات و بیماری ها می توان میزان فوت سرپرست خانواده را کاهش داد تا بار تامین معاش بر دوش زن خانواده سنگینی نکند. 
مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: حتی اگر وضعیت اشتغال پایدار و به ویژه بیمه های تامین اجتماعی شهروندان جامعه به ویژه مردان، مناسب باشد و نظام های رفاه اجتماعی درست طراحی شود میزان توانمندی خانواده افزایش می یابد و دیگر فوت یا از کارافتادگی پدر خانواده، دغدغه مالی برای خانواده ایجاد نمی کند و در نهایت تعداد افراد نیازمند نهادهای حمایتی به حداقل می رسد. 
درخشان نیا افزود: سازمان بهزیستی به فراخور ماهیت خود خدماتی را برای افراد نیازمند تعریف و اجرا کرده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران