پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508607 تاریخ : 1398/12/10-09:14:35
,2,
آمار جدید از پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهر

رییس اداره کل اعتبارات و تامین بانک مسکن اعلام کرد:

آمار جدید از پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهر

رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن اعلام کرد: طی 11ماه منتهی به ابتدای بهمن ماه امسال، 61748 واحد مسکن مهر تعیین تکلیف و به مرحله فروش اقساطی رسیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، رضا صالحی شهرابی، رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن با تأکید بر آنکه پروسه پرداخت تسهیلات به واحدهای طرح مسکن مهر مطابق با تکالیف پیش بینی شده از سوی بانک مرکزی به اتمام رسیده و آنچه در حال حاضر در قالب تسهیلات مسکن مهر به این واحدها پرداخت می­ شود عموماً تسهیلات متمم برای تکمیل و اتمام باقی مانده پروژه ها است، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا ابتدای بهمن ماه سال جاری، بانک مسکن در مجموع برای ساخت 2 میلیون و 368 هزار و 868 واحد مسکونی مهر تسهیلات ساخت پرداخت کرده که از این تعداد تا این تاریخ، دو میلیون و 24 هزار و 268 واحد مسکونی تعیین تکلیف شده و به مرحله فروش اقساطی رسیده اند. این آمار بیانگر تعیین تکلیف بخش زیادی از پروژه های مسکن مهر از بابت شروع بازپرداخت تسهیلات توسط مالکان این واحدها است.

به گفته وی، واحدهایی که به مرحله فروش اقساطی رسیده اند عملاً پروسه پرداخت تسهیلات آنها به اتمام رسیده و کارت قسط نیز برای آنها صادر شده است. به این معنا که در بازه زمانی مذکور، بالغ بر 85 درصد واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر که مشمول دریافت تسهیلات شده اند، در مرحله فروش اقساطی قرار گرفتند و تعیین تکلیف شده و برای آنها کارت قسط از سوی بانک صادر شده است.

وی به ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا ابتدای بهمن ماه امسال، ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده معادل 51 هزار و 232میلیارد و173 میلیون تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه پروسه پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن مهر در قالب پرداخت تسهیلات متمم ادامه دارد، اظهار کرد: در 11 ماهه منتهی به ابتدای بهمن ماه امسال، تعداد 61 هزار و 748واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیده و کارت قسط خود را دریافت کرده اند. بررسی ها نشان می دهد ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده به مالکان مسکن مهر طی این دوره یازده ماهه، معادل 867 میلیارد و 244 میلیون تومان بوده است.

رضا صالحی شهرابی درباره ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده در این بازه زمانی یعنی در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: نکته ای که در فرآیند بررسی کارنامه عملکرد تسهیلات پرداخت شده به طرح مسکن مهر باید مورد توجه قرار گیرد آن است که پروسه پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن مهر به طور کامل به اتمام رسیده است. بنابراین آنچه فعلاً در قالب تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن به مالکان این واحدها پرداخت می شود در قالب تسهیلات متمم مسکن مهر است و طبیعی است که میزان در مقایسه با کل تسهیلات اعطا شده طی اجرای طرح، زیاد نباشد.

وی ادامه داد: از آنجاکه رقم تسهیلات متمم مسکن مهر برای هر واحد مسکونی عموماً بین 5 تا 10 میلیون تومان است، مجموع رقم پرداخت شده در این بازه زمانی نسبت به دوره های گذشته کمتر است.
رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن با بیان اینکه بخش عمده واحدهای باقی مانده در طرح مسکن مهر، از جمله پروژه های دارای مشکل هستند، گفت: بخش عمده پروژه های مسکن مهر که به مرحله فروش اقساطی نرسیده اند، دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد هستند که به دلایل مختلف از جمله داشتن معارض، اختلافات حقوقی و ..نتوانسته اند تعیین تکلیف شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران