پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465600 تاریخ : 1398/03/09-09:29:31
,11,
آمار جدید از طرح فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر

آمار جدید از طرح فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر

از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان فروردین ماه سال جاری، عملیات فروش اقساطی یک میلیون و 881 هزار و 773 واحد مسکونی در این طرح از سوی بانک مسکن انجام شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، کارنامه عملکرد بانک مسکن در حوزه تامین مالی طرح مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تا پایان فروردین ماه سال جاری نشان می دهد: در این بازه زمانی بانک مسکن عملیات فروش اقساطی یک میلیون و 881 هزار و 773 واحد مسکن مهر را به ارزش 43 هزار و 872 میلیارد و 834 میلیون و 200 هزار تومان به انجام رسانده است. در قالب عملیات فروش اقساطی، کارت قسط برای مالکان واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر صادر می شود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه، در قالب پرداخت قسط از جانب تحویل گیرندگان(متقاضیان واجد شرایط) انجام شود.

بررسی ها از جزییات این کارنامه حاکی از آن است که در 31 استان کشور، عملیات فروش اقساطی واحدهای طرح مسکن با سرعت مناسب و موثری در حال انجام است. به طوری که آمارهای استخراج شده نشان می دهد در استان تهران از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان فروردین ماه امسال مجموعا 210 هزار و 702 واحد مسکن به مرحله فروش اقساطی رسیده و عملیات فروش اقساطی برای آنها انجام شده است. ارزش ریالی تسهیلات فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر در استان تهران از ابتدای اجرای طرح تا پایان نخستین ماه از سال جاری معادل 5 هزار و 990 میلیارد و 441 میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

این گزارش نشان می دهد سه استانی که پس از تهران، دارای بیشترین تسهیلات فروش اقساطی به لحاظ تعداد واحد مسکونی طی بازه زمانی مذکور بوده اند شامل استان اصفهان، فارس و خراسان رضوی می شود. به طوری که مطابق با آمار از ابتدای اجرای طرح تا پایان فروردین ماه سال جاری، استان اصفهان با 129 هزار و 984، استان فارس با 121 هزار و 829 واحد و استان خراسان رضوی با 117 هزار و 408 واحد سه استان با بیشترین میزان تسهیلات فروش اقساطی به لحاظ تعداد واحد مسکن مهر بوده اند.

همچنین استان های آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، خوزستان وکرمان نیز دیگر استان های پیشرو در بخش فروش اقساطی واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر تا پایان ماه نخست سال جاری بوده اند.

به دنبال تاکید رییس جمهوری مبنی بر تکمیل و افتتاح تمامی واحدهای طرح مسکن مهر، بانک مسکن نیز بر شتاب دهی تسهیلات دهی به این طرح افزوده است. به طوری که از ابتدای دولت دوازدهم بانک مسکن حمایت مالی ویژه ای به همراه دولت از این طرح به عمل آورده است. بانک عامل بخش مسکن تنها بانکی است که علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن مهر، عملیات فروش اقساطی(واگذاری سهم الشرکه) متقاضیان را نیز بر عهده گرفته است. واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت وساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود، پیش از بهره برداری از واحد، عملیات فروش اقساطی آنها توسط بانک مسکن انجام می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 400
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران