پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488237 تاریخ : 1398/05/01-19:11:16
,13,
آماده سازی زیرساخت‌ کد رهگیری کالای کشاورزی

یک مقام مسئول اعلام کرد:

آماده سازی زیرساخت‌ کد رهگیری کالای کشاورزی

مدیر عامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران گفت: بسترهای راه‌اندازی زیرساخت شناسه گذاری، رهگیری کالا و نهاده‌های کشاورزی و دامی صنعتی و نیمه‌صنعتی تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی فراهم شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، علیرضا ملکی در خصوص ساماندهی لجستیکی در بخش کشاورزی گفت: نظر به ماده سی ویکم برنامه ششم توسعه، بخش کشاورزی، (بند "د" و "ذ")، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، بسترهای لازم را جهت راه‌اندازی زیرساخت شناسه گذاری، رهگیری کالا و نهاده‌های کشاورزی و دامی صنعتی و نیمه‌صنعتی تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی را فراهم کرده است.

مدیر عامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران همچنین این مرکز امکانی فراهم کرده تا بتوان از ظرفیت صادراتی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مانند کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به مزیت‌های طبیعی، نسبی و رقابتی این صنایع استفاده کرد.

وی بر لزوم بکارگیری خدمات مرکز در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: شماره  آبی یا Blue Number  طرحی است در قالب یک شماره منحصر به فرد جهانی که از سوی سازمان جهانی ملل متحد و سازمان استاندارد GS1 برای کشاورزان راه‌اندازی شده است. این شماره، در واقع یک شماره جغرافیایی حاوی طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به یک کشاورز یا یک کسب و کار است، از جمله نام کشاورز، جنسیت، محصولات و اطلاعات تماس. کشاورزان با شماره آبی می توانند با اطلاعاتشان را با سایر شرکای تجاری به اشتراک بگذارد.

ملکی گفت: ابتکار شماره آبی اجازه می دهد تا کشاورزان مالکیت خود را بر روی اطلاعاتی که به اشتراک می گذارند حفظ کنند و به آنها اجازه می دهد کنترل بیشتری بر آینده خود داشته باشند.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در سال 1374 توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تأسیس و به‌عنوان عضو سازمان GS1 بین‌الملل در ایران پذیرفته شد. و متولی ساختار طبقه‌بندی ملی "ایرانکد" در ایران است که خدمات سازگار با استانداردها و راهکارهای بین‌المللی به شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های فعال در کشور ارائه می‌دهد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران