پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449330 تاریخ : 1397/11/30-11:15:51
,5,
الگوی مصرف کنونی پایه فرضیات طراحان تحریم‌ها علیه کشور است

وزیر نیرو در جمع فعالان اقتصادی بخش غیردولتی:

الگوی مصرف کنونی پایه فرضیات طراحان تحریم‌ها علیه کشور است

وزیر نیرو الگوی مصرف را یکی از نقاط ضعف در مسایل اقتصادی دانست و گفت: موضوع الگوی مصرف کنونی، پایه یکی از فرضیات طراحان تحریم‌ها علیه کشورمان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در جمع فعالان اقتصادی و روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: تا زمانی که این الگوی مصرف بیمار در کشور وجود دارد، بسیاری را وسوسه خواهیم کرد تا از این زاویه ما را تحت فشار قرار دهند.

اردکانیان با بیان اینکه اصلاح الگوی کنونی مصرف در کوتاه مدت میسر نبوده و مستلزم پرداخت همه جانبه از جمله ورود بخش غیردولتی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است، ادامه داد: هم در بخش برق و هم بخش آب تشکلات خوبی در کشور وجود دارد و وزارت نیرو در این زمینه دست همکاری به سوی بخش غیردولتی دراز می‌کند.
وی ادامه داد: وزارت نیرو مدیریت توامان عرضه و تقاضا را طرح و به مجلس ارائه کرده است و با همکاری بخش غیردولتی در این رابطه و اجرای طرح‌های مکانیزم تبصره 19 که نقاط روشنی پیش رو دارد می‌توانیم به توفیقات خوبی دست یابیم.
وزیر نیرو درخصوص بحث برق، پایدار کردن این صنعت و حل مشکل مطالباتی که وجود دارد، اظهار کرد: تحرک خوبی از ناحیه سندیکا برای راهکارهای حل مسائل و پیش نیازهای لازم از حیث هم خانواده بودن شاهد بودیم و امیدواریم با کمک هم در این زمینه مسیرهای روشن‌تری را طراحی کنیم.
وی از فعالان اقتصادی بخش غیردولتی و اعضای اتاق بازرگانی به منظور همکاری در احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و انرژی پاک، بازار آب، بازارهای منطقه‌ای در تبادل انرژی با کشورهای همسایه و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در خردادماه سال آینده دعوت به همکاری کرد.
اردکانیان تصریح کرد: حضور در بازارهای منطقه و پیش نیازهای آن در تبادل با کشورهای همسایه، مستلزم این است که با همکاری، آمادگی و حرکت هدفمند گام برداریم. کشور ما در این زمینه هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای کرده و می‌بایست در قالب حضور در این بازارها، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت‌ها تجلی پیدا کند.
وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: با پیوستن به این اتحادیه بازار نسبتا قابل ملاحظه 190 میلیونی برای عرضه محصولات در بخش‌های مختلف فراهم خواهد شد.
وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد برنامه همکاری مستمر و پررنگ تری نسبت به گذشته بین وزارت نیرو و بخش غیردولتی بنا گذاشته شود.
اردکانیان با پیشنهاد اجرای یک دوره آزمایشی تا پایان شهریورماه سال 98، گفت: از اعضای اتاق بازرگانی دعوت می‌کنیم در بازه‌های زمانی دو ماهه یکی از اعضای معرفی شده از اتاق بازرگانی در جلسات هیئت مدیره شرکت‌های مادرتخصصی وزارت نیرو حضور یابد، تا اولین گام در ارتباط با انتقال و هم‌سطحی اطلاعات و ایجاد ارتباط دوسویه برداشته شود.
وی اضافه کرد: به همان اندازه که خلاء نبود عرصه میان‌بخشی دولت در بسیاری از زمینه‌ها احساس می‌شود، در بخش غیردولتی هم از نبود یک بخش خصوصی فعال، نظام‌مند و متکی بر برنامه‌های بلندمدت مبادی به آداب عرصه در صحنه‌های بین‌المللی رقابت‌پذیر در رنج هستیم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از عرصه‌ها که می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد، عرصه میان‌بخش آب است، تصریح کرد: اگر بتوانیم آب را در کشور به‌درستی مدیریت کنیم، نیمی از مسیر را پیموده‌ایم.
وزیر نیرو ادامه داد: تردیدی نیست که این ظرفیت وجود دارد، اما نیازمند کار جدی است و موفقیت در این راستا، هم حل مسئله آب و هم رفع خلاء توانمندی در مدیریت عرصه‌های میان‌بخش را به‌دنبال خواهد داشت. 
اردکانیان افزود: در آن صورت، فاصله موجود بین بخش دولتی و خصوصی حذف شده و ماموریت‌محور خواهیم شد؛ به‌مثابه کاری که در حال حاضر در صنعت برق صورت گرفته و بخش دولتی و خصوصی به یک خانواده تبدیل شده است.
گفتنی است: در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیش از 50 نفر از فعالان اقتصادی بخش غیردولتی حضور داشتند که تعدادی از آنها مسائل و مشکلات صنف خود را با وزیر نیرو، معاونان و مدیران عامل شرکتهای مادرتخصصی زیرمجموعه وی درمیان گذاشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران