پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 487953 تاریخ : 1398/04/27-17:53:31
,15,
الوپست یک پلتفرم ملی

الوپست یک پلتفرم ملی

سال‌های سال این درخواست مطرح بوده که کالا را از درب خانه تحویل گرفته و به مقصد برسانیم؛ در حال حاضر برای رسیدن به این مقصود سرویس الوپست با مشارکت الوپیک راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست امروز پنج شنبه 27 تیرماه سال جاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، با بیان اینکه رویکرد شرکت‌های پستی عوض شده و اکنون  رویکردشان به استفاده از تکنولوژی است، افزود: از سال 2012 شرکت‌های پستی در دنیا اقدام به انجام تحول دیجیتال اقدام کردند و فعالیت‌های خود را بر مبنای الزامات دنیای دیجیتال تغییر دادند و سعی کردند سامانه‌های زیادی را توسعه بدهند.

 

وی با بیان اینکه امروزه قابلیت‌های قابل توجهی وجود دارد، گفت: تا نیازی که جامعه به شرکت پست به عنوان زیرساخت دارد، هنوز فاصله‌ی زیادی است. شرکت پست پرکننده فضای مجازی و فیزیکی است. ما برنامه راهبردی شرکت پست را مورد بازنگری قرار دادیم و چشم‌انداز شرکت را از صرفا یک اپراتور منتخب و پیشتاز در حوزه پستی به سکوی تجارت الکترونیک کشور تغییر دادیم.

 

 

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه این شرکت تبدیل به پلتفرمی برای تجارت الکترونیک می‌شود، اظهار کرد: کسب‌وکارها و مردم در هر مقیاسی کالا و خدماتی برای ارائه دارند که بتوانند با یکدیگر تعامل برقرار کنند و مسئولیت این فرآیند را به پست بسپارند. بدین‌ترتیب پست از لجستیک به تجارت الکترونیک گسترش پیدا می‌کند و بازاریابی، فروش اینترنتی، سرویس‌های پرداخت و نگهداشت مشتری وظایفی است که بر عهده شرکت پست گذاشته می شود.

 

قادری با اشاره به راه‌اندازی سکوی تجارت الکترونیک پست بیان کرد: لازم است که لجستیک متحول شود و با نیاز روز تغییر کند و به همین دلیل ما سکوی تجارت الکترونیک پست یا ستاپ را شروع کردیم. در این حالت به جای این که شرکت پست که دولتی و بزرگ است، خودش مسئولیت صفر تا صد توسعه را در دست بگیرید، امکانات لجستیکی و نرم‌افزارهای بنیادی خود را روی این بحث می‌گذارد و حدود 10 خدمت با 98 سرویس را با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه توضیح داد: برای مثال سال‌های سال این درخواست بوده که کالا از خانه تحویل گرفته شود. در حال حاضر برای رسیدن به این مقصود سرویس الوپست را با مشارکت الوپیک راه انداخته‌ایم تا بسته‌ها را در منزل از شما تحویل بگیرند. این پلتفرم یک پلتفرم ملی است که می‌تواند تاثیر زیادی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

 

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه تمام کسب‌وکارها باید برای توسعه فضا کمک کنند، گفت: برای اینکه الزامات قانونی را رعایت کرده باشیم تمام توسعه را در قالب فراخوان‌های عمومی که تمایل به کمک و توسعه دارد در معرض عموم قرار می‌دهیم و از حداکثر ظرفیت برای توسعه سکو استفاده می‌کنیم. مردم و کسب‌وکارها می‌توانند راحت با هم تعامل کنند، به راحتی و ارزانی کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

 

قادری در پاسخ به سوال خبرنگار بانک و صنعت گفت: تحول دیجیتال تاثیر مستقیم روی مشاغل دارد که برخی‌ را حذف می‌کند و برخی را با تحول مواجه می‌کند. این سرویس را قبلا شرکت پست با ظرفیت ناچیر انجام می داده و اکنون ظرفیت اضافه شده است. با توجه به گسترش دامنه خدمات، ظرفیت خدمات پستی چندین برابر می‌شود که منجر به تقویت نیروی انسانی می‌شود. همانگونه که اکنون کل ناوگان شرکت الوپیک به ناوگان ما اضافه شده ، حتی کارما را در این بخش بیشتر کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 462
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران