پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492103 تاریخ : 1398/07/22-17:29:30
,10033,4,
آلودگی هوای هند و رونق صنعت مقابله با آلودگی

آلودگی هوای هند و رونق صنعت مقابله با آلودگی

با نزدیک شدن سرما در هند، هوای این کشور در کلان شهرها به خصوص دهلی نو نیز آلوده تر می شود. اما آلودگی هوا سبب ایجاد یک بازار بزرگ برای محصولات مقابله با آلودگی و در نتیجه رشد صنعت تولید اینگونه محصولات شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محققان در موسسه فناوری هند در دهلی نو در گزارشی اعلام کرده اند که  سطح ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای دهلی نو بین سال های 1998 تا 2005 حدود 97.4 میکروگرم در هر متر مربع هوا بوده است. این مقدار دو برابر بیشتر از استاندارد های تعیین شده هند  (40 میکرو گرم در هر متر مربع) می باشد.

همچنین سال گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد دهلی و واراناسی در میان 14 شهر هند قرار دارند که در لیست آلوده ترین شهر های جهان معرفی می شوند.

معمولا گرد و خاک به همراه دود ناشی از آتش زدن زمین های کشاورزی در فصل زمستان هوای دهلی نو را آلوده می کند.

در هند شرایط وخیم آب و هوایی سریعا می تواند به تلفات انسانی و سختی های اقتصادی منجر شود. بانک جهانی تخمین می زند شرایط بد زیست محیطی در هند سالانه 80 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور صدمه می زند.

در سال های اخیر، آلودگی هوای دهلی نو پایتخت هند بسیار افزایش یافته است که این امر نارندرا مودی نخست وزیر هند را مجبور کرده تا به صورت مستقیم اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا را نظارت کند.

گاز های منتشر شده توسط خودرو ها در شهری که دارای حمل و نقل محدود است، آلودگی ناشی از ساخت و ساز و آلودگی تولید شده در نیروگاه های انرژی اطراف شهر دهلی نو از جمله منابع اصلی آلوده کننده در این شهر می باشند. این آلودگی در فصل زمستان به دلیل آتش زدن غیر قانونی زمین های کشاورزی شدید تر می شود.

 با فرا رسیدن جشن دیوالی(27 اکتبر) که جشن آتش بازی در هند محسوب می شود، آلودگی هوای شهر های هند به اوج خود می رسد.  اما این آلودگی برای شرکت های هندی که در زمینه تولید محصولات مقابله با آلودگی هوا مانند ماسک فعالیت می کنند یک فرصت بزرگ محسوب می شود.

نیروانا بینگ یک شرکت هندی است که در زمینه تولید این گونه محصولات فعالیت می کند. در ماه اکتبر هر سال او سفارش های زیادی برای انواع محصولات از جمله ماسک، دستگاه های تصفیه هوا، و حتی کیسه های اکسیژن دریافت می کند. این شرکت در سال گذشته با فروش محصولات مقابله با  آلودگی هوا حدود 5 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

جار دار گوپتا رییس این شرکت گفت: در حالی که کیفیت هوای شهرهای هند در طول سال آلوده است، اما ما در ماه های اکتبر تا مارس بیشترین سفارش محصولات مقابله با آلودگی هوا را دریافت می کنیم.

افزایش شدید تقاضا برای محصولات ضد آلودگی در  هند سبب شده است که فروشگاه های بزرگ اینترنتی مانند "آمازون"، " فلیپ کارت" و "اسنپ دیل" در طول این دوره بخش خاصی را تنها به فروش این گونه محصولات اختصاص دهند.

از سوی دیگر شرکت های آرایشی در هند نیز به دنبال کسب درآمد از  آلودگی هوا هستند. این شرکت ها  محصولاتی تولید می کنند که به گفته آنها از پوست انسان در مقابل انواع آلودگی مانند ذرات ریز خاک، آلودگی شیمیایی و غیره محافظت می کند.

در فروشگاه اینترنتی  "آمازون" هم اکنون  بیش از هشت هزار محصول آرایشی وجود دارد که شرکت های سازنده آن ادعا می کنند می توانند از سلامت انسان در مقابل آلودگی هوا محافظت کنند. تعداد زیادی از این شرکت ها هندی هستند.

به گفته فروشگاه اینترنتی "اسنپ دیل" 70 درصد تقاضا برای محصولات مقابله با آلودگی هوا مربوط به شهر دهلی نو می باشد.

شری گویال یک ساکن شهر دهلی نو گفت: ما مجبور به استفاده از انواع محصولات مقابله با آلودگی هوا هستیم. اکنون ما باید خود را با این شرایط وقف بدهیم. مردم در چین، کره و ژاپن به صورت روزانه از ماسک صورت استفاده می کنند.

بر اساس آمار منتشر شده در سال 2017 ارزش بازار ماسک صورت در هند  حدود 6.16 میلیون دلار بوده است که انتظار می رود این ارزش تا  سال 2023 به 16.86 میلیون دلار برسد. همچنین ارزش بازار دستگاه های تصفیه هوا در سال 2017، حدود 14 میلیون دلار برآورد شده است که این مقدار در سال 2023 به 39 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

پزشکان می گویند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری های قلبی ،حمله های قلبی و فشار خون می شود.

به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ 1.3 میلیون نفر در سال دراین کشور می شود.

هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند ،یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا ، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.

گرد وغبار،ترافیک،دود ناشی از سوخت های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، دهلی نو پایتخت هند را در ردیف آلوده ترین شهرهای جهان قرار داده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران