پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450901 تاریخ : 1397/12/15-17:58:51
,8,
الزام حضور مقامات ارشد اقتصادی در نمایشگاه

عضو سابق هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد:

الزام حضور مقامات ارشد اقتصادی در نمایشگاه

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نقطه مشترک حضور بازارهای مالی است، از این رو لازم است اقشار مختلف مردم در آن حضور داشته باشند. با این وجود حضور پررنگ مقامات ارشد اقتصادی کشور و نهادهای مختلف مالی نیز بسیار مهم است، زیرا می تواند منجر به تصمیم گیری های دقیق تر اقتصادی در زمینه بازارهای مالی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی سعیدی، عضو سابق هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: این نمایشگاه سه زیر بخش از بازارهای مالی کشور را در خود جای داده، که شامل بازار پول، سرمایه و بیمه است.

وی در ادامه بیان کرد: تعامل میان زیربخش های مختلف اقتصادی، می تواند در یک نقطه تلاقی، به نام نمایشگاه به یکدیگر برسد. در نمایشگاه است که شرکت های زیر مجموعه این سه بازار، می توانند آخرین دستاوردهایشان را در معرض بازدید عموم قرار داده و با ایجاد فضای گفتگویی منجر به همکاری های مشترک شوند.  

سعیدی در ادامه به لزوم حضور نهادهای ناظر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور نهادهای ناظر سه بازار در این نمایشگاه بسیار مهم است. همانطور که سازمان بورس و اوراق بهادار هرسال حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته است، لازم است بانک مرکزی و بیمه مرکزی نیز حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی افزود: تعامل سه نهاد ناظر در نمایشگاه اثرات مثبت بسیاری دارد. این نهادها می توانند با حضور در نمایشگاه اطلاعات دقیقی از جزییات بازارها کسب کنند. از سوی دیگر در بین نهادهای مالی جلساتی شکل می گیرد که می تواند در کلیت اقتصاد کشور بازتاب قابل قبولی داشته باشد.  

این کارشناس بازار های مالی حضور مسئولان تراز اول اقتصادی کشور را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولان ارشد کشور باید در این نمایشگاه ها حضور جدی داشته باشند. در بسیاری از مواقع حضور مقامات ارشد بسیار مهم تر از حضور عموم مردم است، زیرا مسئولان اقتصادی تصمیم گیران اصلی هستند و با اطلاع از شرایط بازارهای مالی میتوانند تصمیمات مناسب تری را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد : از سوی دیگر لازم است در این نمایشگاه، حوزه علمیه و نمایندگان مراجع تقلید نیز حضور داشته باشند تا از نزدیک با فعالیت مالی بازارها آشنا شوند. این موضوع می تواند در نظریه های مالی اسلامی تاثیر داشته و عملا در تصمیم گیری های این افراد اثر داشته باشد.

عضو سابق هئیت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لزوم حضور مردم در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد، مردم نیاز بیشتری به اطلاعات و آموزش در خصوص مسائل اقتصادی دارند. بخشی از این اطلاعات حرفه ای است، که آموزش آن در کارگاه های نمایشگاه صورت می گیرد. علاوه بر این افراد می توانند با ابزارهای مالی مختلف آشنا شوند تا بهترین مکان برای نگهداری نقدینگی خود را پیدا کنند.

علی سعیدی با اشاره به اطلاع رسانی مطلوب از بخش های مختلف این نمایشگاه بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقشار جامعه به دلیل سکونت در شهر ها و شهرستان های دور از تهران، امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، استفاده از شبکه های رسانه ای مانند شبکه فاینکس، راهکار بسیار مناسبی برای ترویج آموزش و فرهنگ سازی بازار سرمایه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، فاینکس 2019 مانند دیگر دوران ها بتواند به اهداف مهم خود در زمینه های مختلف دست یابد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2019) از تاریخ دوم تا پنجم اردیبهشت 98 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. شرکت های علاقه مند به مشارکت در این رویداد برای اطلاع از جزئیات می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی http://iranfinex.ir مراجعه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران