پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465299 تاریخ : 1398/03/04-15:36:03
,5,
الزام تمامی نیروگاه‌های کشور به استفاده از پساب تصفیه‌ شده

معاون شرکت تولید برق حرارتی خبر داد:

الزام تمامی نیروگاه‌های کشور به استفاده از پساب تصفیه‌ شده

معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به استراتژی این شرکت برای استفاده از پساب تصفیه شده در تمامی نیروگاه‌های کشور، گفت: این طرح هم اکنون به‌صورت پایلوت در نیروگاه شهید مفتح همدان در حال اجراست و بیش از 85 درصد آب مورد نیاز این واحد از پساب تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، عبدالرسول پیشاهنگ با اشاره به تمهیدات این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف آب نیروگاه‌های کشور، گفت: در حال‌حاضر تنها سه تا چهار نیروگاه کشور از برج‌ مرطوب "تر" به‌منظور خنک کردن سیستم خود استفاده می‌کنند که با توجه به مشکلات کم آبی در کشور در حال طراحی برج خشک برای برخی از نیروگاه‌ها مانند واحد اصفهان هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: در برخی از نیروگاه‌ها نیز مانند رامین اهواز با طراحی‌های جدید روی برج و تعویض پره‌های خنک‌ کننده نیروگاه تا حدود 15 تا 30 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
پیشاهنگ با اشاره به استراتژی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی برای استفاده از پساب تصفیه‌شده در تمامی نیروگاه‌های کشور، گفت: بر اساس بخشنامه این شرکت، تمامی نیروگاه‌ها موظف به اجرای این برنامه هستند.
وی ادامه داد: این طرح هم اکنون به‌صورت پایلوت در نیروگاه شهید مفتح همدان در حال اجراست و بیش از 85 درصد آب مورد نیاز این واحد از پساب تامین می‌شود. همچنین در نیروگاه اصفهان نیز طراحی‌های لازم در این زمینه انجام شده و به‌زودی پساب برای استفاده در نیروگاه وارد این واحد خواهد شد.
معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: اولویت اجرای این برنامه با نیروگاه‌های دارای برج‌ "تر" است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 452
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران