پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264870 تاریخ : 1395/10/30-10:45:27
,17,
الزام به تولید 50 درصد خودروها با برند داخلی

الزام به تولید 50 درصد خودروها با برند داخلی

در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 پیش‌بینی شده که در این سال باید حداقل 50 درصد خودروهای سبک با برند داخلی تولید شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404" با هدف تبیین و تعیین  راهکارهای لازم برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 1404 در صنعت خودرو، تدوین و به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان داخلی ابلاغ شده است.

در بخشی از این سند پیش‌بینی شده که در سال 1404 حداقل نیمی از خودروهای سبک (سواری و وانت) تولیدی در خودروسازان داخلی باید با برند داخلی تولید و عرضه شود.

در بخش توضیحات این سند نیز در بیان منظور سیاست‌گذاران از برند داخلی آمده است که " برند داخلی شامل برند مستقل محصولات تولیدی خودروسازان داخلی، برند مشترک خودروسازان داخلی و خارجی و برند داخلی بر روی محصولات خودروساز خارجی" است.

همچنین در همین رابطه بر "تامین حداقل 25 میلیارد دلار قطعه توسط قطعه‌سازان داخلی برای خودروهای ساخت داخل" در سال 1404 تاکید شده است.

این پیش‌بینی در حالی است که در فضای پسابرجام در حدود یک سال اخیر خودروسازان داخلی چند قرارداد همکاری با خودروسازان اروپایی و آسیایی برای تولید مشترک محصولات در داخل امضا کرده‌اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 104
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران