پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421678 تاریخ : 1397/08/27-16:54:18
,5,
البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب/ معرفی صرفه‌جوترین ارگان استان تهران

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو اعلام کرد:

البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب/ معرفی صرفه‌جوترین ارگان استان تهران

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو، فهرست استان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت‌نیرو، "بنفشه زهرایی" افزود: مقایسه آمار مصرف آب ساختمان‌های دولتی در استان‌های مختلف طی تابستان 96 و 97 نشان می‌دهد که در استان‌های البرز، همدان و چهارمحال و بختیاری، بیشترین میزان صرفه‌جویی در مصرف آب به ترتیب به میزان 70، 53 و 39 درصد صورت گرفته است.

وی در خصوص ارگان‌های پیشتاز کاهش مصرف آب در استان تهران تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح با 80.4 درصد کاهش مصرف، نهاد ریاست جمهوری با 66.4 درصد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با 61.1 درصد کاهش مصرف نیز ارگان‌های پیشروی استان تهران در زمینه کاهش مصرف آب بوده‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: از مجموع 44 هزار و 392 اشتراک آب دولتی در سطح کشور، طی تابستان امسال تعداد 5 هزار و 659 ساختمان به لحاظ سازگاری با استانداردهای مدیریت مصرف آب مورد ممیزی قرار گرفت و مجموعه اقدامات ممیزی برای سایر اشتراکات دولتی در دست پیگیری است.
زهرایی با بیان اینکه کم‌آبی فراگیر تابستان 1397 در بسیاری از استان‌ها منجر شد تا 334 شهر کشور تحت تنش آبی قرار گیرند، افزود: تلاش‌های گسترده‌ای در وزارت نیرو در راستای کاهش تنش آبی صورت گرفت و مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند به‌ویژه ممیزی و نصب کاهنده‌های مصرف در کلیه استان‌ها کلید خورد.
وی ادامه داد: به‌همین‌منظور شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها موظف شدند ضمن مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی، خدمات ممیزی این ساختمان‌ها را به‌طور گسترده‌ای به انجام برسانند تا راهنمایی‌های فنی برای چگونگی کاهش مصرف آب را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دهند.
زهرایی اظهار کرد: بیشترین ممیزی ساختمان دولتی توسط شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های فارس، خراسان رضوی و کرمانشاه به ترتیب با تعداد یک‌هزار و 425، یک‌هزار و 30 و 816 ممیزی انجام شده است.
هیئت وزیران در تاریخ 13 تیرماه 1397 طی مصوبه‌ای دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا با نصب کاهنده­های مصرف آب و اقدامات بهینه‌سازی مصرف، نسبت به تابستان سال 1396، 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
در این تصویب نامه اشاره شده که در صورت عدم تحقق صرفه‌جویی 20 درصدی، دستگاه اجرایی ذی‌ربط، مشمول جریمه دو برابری در تعرفه آب مصرفی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 387
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران