پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513536 تاریخ : 1399/03/08-11:16:14
,15,
اقتصاد دیجیتال بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی است

وزیر ارتباطات:

اقتصاد دیجیتال بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل فشارهایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، چاره ای جز افزایش بهره وری نداریم؛ یکی از ابزارهای مهم برای این کار حوزه فناوری است و اقتصاد دیجیتال بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی و برون رفت از مشکلات فعلی است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در ‎آیین رونمایی از پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال با حضور رییس جمهوری با ارائه گزارشی به دکتر روحانی در خصوص جزییات این طرح گفت: تمام دنیا با یک مفهوم نوین به نام اقتصاد دیجیتال مواجه شده است و در واقع این اقتصاد سه لایه دارد.

وی افزود: لایه اول حوزه تلکام و مخابرات است که بخش سنتی این مفهوم به حساب می آید. انتشار نرم افزار و سخت افزار نیز در همین حوزها است. لایه دوم لایه محدودی است که خدمات پلتفرمی در آن شکل می گیرد و لایه سوم نیز مربوط به تجارت الکترونیکی است.

آذری جهرمی گفت: حدود 30 برابر رشد را در هسته شبکه ملی اطلاعات تجربه کرده ایم. در حوزه اقتصاد دیجیتال اتفاقات بزرگی رخ داده، سرمایه گذاری های بسیار زیادی انجام شده و توانسته ایم 30 برابر رشد را تجربه کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: سوال مهم این است که آیا اقتصاد دیجیتال یک ظرفیت مطمئن برای جایگزین شدن با اقتصاد نفتی است. اکنون که تحت فشار بین المللی هستیم، چاره ای جز افزایش بهره وری نداریم. یکی از ابزارهای آن حوزه فناوری است و می توانیم اقتصاد دیجیتال را به عنوان بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی و برون رفت از مشکلات فعلی در نظر بگیریم.

به گفته آذری جهرمی چارچوب اقتصاد دیجیتال در دو قالب پیگیری می شود. اول توسعه زیرساخت ها که در قالب شبکه ملی اطلاعات پیگیری شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران