پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489933 تاریخ : 1398/06/02-17:25:47
,8,
اقبال سهم‌های کوچک در قبال بنیادی‌ها

یک کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد:

اقبال سهم‌های کوچک در قبال بنیادی‌ها

مهرداد نعمتی: «طی چند روز اخیر، شاخص هم وزن در بیشتر مواقع بالاتر از شاخص کل بوده است؛ این موضوع نشان‌ می‌دهد، سهام بنیادی و بزرگ بازار در این مقطع مورد اقبال بازار نبودند.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، معاون سابق شرکت سرمایه‌گذاری امید در بررسی روند بازار به مقایسه بین شاخص کل و شاخص هم وزن پرداخت گفت: طی چند روز اخیر، شاخص هم وزن در بیشتر مواقع بالاتر از شاخص کل بوده است؛ این موضوع نشان‌ می‌دهد، سهام بنیادی و بزرگ بازار در این مقطع مورد اقبال بازار نبودند.

نعمتی ضمن بررسی شاخص هم وزن اضافه کرد: مشاهده می‌کنیم که نگاه بازار به سمت سهم‌های کوچک و متوسط مقیاس بوده است؛ این شاخص در سه ماه نخست سال جاری 33 درصد بوده، ولی در یک ماه اخیر این میزان کاهش پیدا کرده است.

وی عوامل متعددی را در بروز این شرایط موثر دانست و اظهار کرد: در این میان ثبات نرخ ارز، اقبال را از شرکت‌های پتروشیمی کم کرد؛ موضوع محدودیت‌های صادراتی نیز اقبال را از شرکت‌های صادرات محور کاهش داد.

نعمتی، عامل دیگر را به عملکرد سه ماهه اول سال 98 و گزارش برخی شرکت‌ها مربوط دانست و در رابطه با چشم انداز بازار در شهریورماه تصریح کرد: به نظر من بازار به سمت سهام بنیادی حرکت می‌کند و ارزش معاملات، شاخص کل و سهام بنیادی مورد استقبال بیشتری در کل شهریور ماه قرار می‌گیرد، البته اگر موضوع کم کردن تعهدات برجام اثر منفی بر بازار نگذارد.

مدیرعامل شرکت گروه مالی خدمات پشتیبانی مهر78 (وابسته به بانک کشاورزی) در خصوص احتمال حذف ارز دولتی و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های بورسی تاثیر خود را از ارز نیمایی گرفته‌اند، به نظر می‌رسد که حذف ارز دولتی تاثیری بر بازار نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص حذف چهار صفر از مبادلات مالی اظهار داشت: به نظر من این کار در اولویت مسایل اقتصادی از جمله بازار سرمایه قرار ندارد.

وی در پایان به سهامداران توصیه کرد: در بررسی بازدهی بازارهای مختلفی چون بانک، مسکن و غیره در سال جاری، مشاهده می‌شود، جذابیت بالای بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بیشتر است؛ براین مبنا منطقی است که سرمایه‌گذاران هم بر همین منوال عمل کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران