پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488010 تاریخ : 1398/04/30-10:43:51
,8,
اقبال بازار سرمایه به سمت سهم‌های بنیادی در نیمه دوم سال

اقبال بازار سرمایه به سمت سهم‌های بنیادی در نیمه دوم سال

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام فصل مجامع، سیاست پیش‌رو در بورس به سمت سهام‌های بنیادی باشد که با توجه به حجم و اندازه ارزش بازار سرمایه در کشور می‌توان انتظار داشت اینگونه سهم‌ها در نیمه دوم سال از اقبال خاصی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرهاد رمضان افزود: اکنون در روزهای پایانی ماه تیر و برگزاری مجامع قرار داریم و به طور حتم برخی از فعالان بازار بعد از برگزاری مجامع از سهام شرکت‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند خارج می شوند و بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری سهم‌های بنیادی پیش خواهند رفت.

وی با بیان اینکه تاکنون عموم مجامع برگزار و نماد اکثر سهم‌ها با نسبت قیمت به سود پایین تری بازگشایی شده اند، گفت: برخی از فعالان حقیقی بازار ترجیح می دهند که با سهام به مجمع نروند بلکه بعد از برگزاری مجامع و با نسبت قیمت به سود کمتر اقدام به خرید سهام موردنظر خود کنند، این موضوع از جمله عوامل مهمی است که منجر به جابجایی متعدد در بین سهم های حاضر توسط سهامداران حقیقی در بازار سرمایه می‌شود.

رمضان اظهار داشت: به طور معمول تغییر و ورود سرمایه به سایر گروه‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری از جمله تصمیماتی است که سهامداران برای کسب سود بیشتر اتخاذ می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سیاستی که سهامداران در بازه زمانی منتهی به پایان تیر ماه در پیش گرفته‌اند، ورود به افزایش سرمایه شرکت‌ها و یا اخذ سودهای نقدی از شرکت‌ها پس از مجامع آنها بوده است.

رمضان خاطرنشان کرد: بر اساس تجربیات به دست آمده تاثیر شوک‌های غیراقتصادی بر بازار بسیار کم است و به نظر می‌رسد که بازار پس از نوسان‌های موجود، دوباره به روند عادی خود بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که از این به بعد سهامداران بیشتر به سمت سهام شرکت هایی پیش خواهند رفت که از دارایی های ثابت و توانمندی سودآوری عملیاتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه نوسان های موجود در بازار سرمایه نباید تاثیر خاصی را در تصمیم گیری سهامداران ایجاد کند، افزود: پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمتی و عرضه‌های هیجانی موجود در بازار سرمایه در کوتاه‌مدت به پایان می‌رسد و دوباره بازار به تعادل خواهد رسید؛ همچنین سهم‌هایی که از لحاظ بنیادی توانمند هستند از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود.

 


ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران