پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446254 تاریخ : 1397/10/27-14:52:10
,17,21,
افزایش وام مسکن اولویت اصلی برای بهبود بازار مسکن نیست

ساخت مسکن اولویت اصلی دولت؛ افزایش وام در زمانی دیگر

افزایش وام مسکن اولویت اصلی برای بهبود بازار مسکن نیست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز افزایش وام مسکن اولویت اصلی برای بهبود بازار مسکن نیست، زیرا این مسئله واضح و مبرهن است که با وجود افزایش تسهیلات مسکن، قدرت خرید خریداران افزایش نمی یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای عدم افزایش تسهیلات مسکن، گفت: در شرایط کنونی به نظر من افزایش وام مسکن نمی تواند در بهبود و رونق گرفتن بازار ملک و ترغیب افراد برای خرید مسکن تأثیرگذار باشد.

افزایش وام مسکن اولویت اصلی برای بهبود بازار مسکن نیست

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز افزایش وام مسکن اولویت اصلی برای بهبود بازار مسکن نیست، زیرا این مسئله واضح و مبرهن است که با وجود افزایش تسهیلات مسکن، قدرت خرید خریداران افزایش نمی یابد.

دولت نسبت به افزایش عرضه مسکن در کشور اقدام کند

موسوی بیوکی تصریح کرد: عرضه و تقاضا مهم ترین مسئله در حوزه بازار مسکن است، به نظر من پیش از افزایش وام مسکن باید دولت سیاستی را برای ارتقا میزان ساخت و ساز و افزایش عرضه مسکن در کشور اجرایی کند.

تعهد دولت برای ساخت سالانه 900 هزار مسکن در کشور

وی ادامه داد: بر اساس قوانین بالا دستی به ویژه برنامه ششم توسعه، دولت باید سالانه حدود 900 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستا بسازد، اما امروز از این برنامه بسیار عقب هستیم.

تأثیر مثبت افزایش وام مسکن مستلزم ساخت مسکن مورد نیاز در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به طور حتم اگر میزان ساخت مسکن به صورت سالانه به میزان قابل قبول و استاندارد صورت گیرد، آن زمان نه معضلی به عنوان خانه های خالی در کشور باقی می ماند و می توان به تأثیر مثبت افزایش تسهیلات مسکن بر رونق این بازار امید داشت.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته به نظر مسئولان مربوطه نباید از نقش تسهیلات مسکن در تسهیل روند خرید ملک چشم پوشی کرد، به ویژه در خرید خانه هایی با متراژهای پایین می تواند اثرگذار باشد، اما برای حل اصولی مشکلات این بخش نخست باید عرضه افزایش یافته و پس از وام مسکن ارتقا یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران