پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466309 تاریخ : 1398/03/26-17:30:36
,14,
افزایش همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی در حوزه فرهنگ و گردشگری

افزایش همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی در حوزه فرهنگ و گردشگری

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ظرفیت‌های لازم برای افزایش همکاری‌ها در حوزه گردشگری، مرمت آثار تاریخی و صنایع‌دستی بین ایران و قفقاز شمالی وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سرگی چباتاریف وزیر امور قفقاز شمالی در کابینه روسیه و هیئت همراه، گفت: ما تجربیات خوبی در حوزه مرمت و باستان‌شناسی داریم و آمادگی داریم این تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

او ادامه داد: برگزاری موزه های مشترک نیز از دیگر مواردی است که ایران و قفقاز شمالی می توانند در دستور کار قرار دهند، همچنین ایران دارای آثار و محصولات متنوع صنایع دستی در 295 رشته است این آثار در همه جای دنیا علاقه مندان بسیاری دارد، تبادل تجربیات در این بخش نیز از دیگر می تواند مدنظر قرار گیرد.

مونسان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشورمان، اضافه کرد: ایران دارای ظرفیت های متنوع و محصولات گردشگری بسیار زیادی است که می تواند نظر گردشگران را جلب کند، اکوتوریسم نیز چند سالی است در ایران مورد تمرکز و توجه قرار گرفته چراکه در کشور ما جاذبه های طبیعی متنوع و مورد علاقه طبیعت گردان وجود دارد.

مونسان همچنین به وجود اقامتگاه های بوم‌گردی و همچنین زیرساخت های گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به حسن همجواری ایران و قفقاز شمالی، افزایش همکاری ها در حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعت گردی می تواند در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این دیدار سرگی چباتاریف وزیر امور قفقاز شمالی در کابینه روسیه گفت: فدراسیون روسیه آماده افزایش همکاری ها با ایران در همه بخش‌هاست، ایران دارای آثار و بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری متعددی است که می تواند بر هر گردشگری جذاب باشد.

او ادامه داد: قرابت و نزدیکی تاریخی و فرهنگی ایران و قفقاز شمالی، زمینه لازم را برای برگزاری نمایشگاه های مشترک فراهم می آورد، ایران همه جاذبه ها و امکانات گردشگری را دارد و باید با استفاده از پوشش رسانه ای و معرفی این ظرفیت ها، ذهنیت منفی در مورد ایران را از بین برد.

وزیر امور قفقاز شمالی در کابینه روسیه اظهار کرد: تعداد گردشگران قفقاز شمالی در سال 2018، یک‌ونیم میلیون نفر بوده است و ما تلاش می کنیم این تعداد را به 3 برابر افزایش دهیم.

چباتاریف افزود: ایجاد مسیر حمل و نقل و تسهیل رفت و آمد برای گردشگران ایران و قفقاز شمالی یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش تبادل گردشگر است، در این زمینه راه اندازی گردشگری دریایی در دریای خزر و تعریف تورهای ویژه به مقصد ایران و قفقاز شمالی می تواند در اولویت قرار گیرد.

او یادآور شد: خوشبختانه قفقاز شمالی ارتباط مثبت و سازنده‌ای با ایران دارد که همین امر می تواند باعث افزایش همکاری های گردشگری دو کشور شود.

در ادامه این دیدار دو طرف در مورد پیشنهادهای افزایش همکاری ها در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، برگزاری تورهای آشناسازی، برگزاری نمایشگاه های مشترک و هفته های فرهنگی و راه اندازی گردشگری دریایی بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست مقرر شد، کارگروهی برای پیگیری نتایج این جلسه و تدوین راهکارهای اجرایی موارد مورد توافق دو طرف تشکیل شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران