پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375573 تاریخ : 1397/06/11-15:23:45
,17,20,
افزایش مستمری ماهانه پیشکسوتان هنر از 200 هزار تومان به 800 هزار تومان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

افزایش مستمری ماهانه پیشکسوتان هنر از 200 هزار تومان به 800 هزار تومان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش مستمری ماهانه پیشکسوتان هنر از 200 هزار تومان به 800 هزار تومان خبر داد و گفت: این طرح در دست بررسی و از هفته آینده اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدعباس صالحی در حاشیه آئین افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح تا هفته آینده هستیم که کمک مستمری و هدیه ماهانه به پیشکسوتان هنر، از حدود 200 هزار تومان به 800 هزار تومان ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: بیمه هنرمندان نیز از اتفاقات خوبی بوده که به صورت مستمر در دست پیگیری است.

صالحی اضافه کرد: در همین راستا تعداد بیمه شدگان از 19 هزار نفر در سال گذشته به 30 هزار بیمه شده در سال جاری افزایش یافته است.

وی درباره میانگین سرانه فرهنگی، تصریح کرد: سرانه فرهنگی و هنری استان ها متفاوت است و امیدواریم به میانگین خوبی دست یابیم. البته اعلام دقیق این آمار بستگی به آن دارد که شاخص های فرهنگی و هنری در همه حوزه ها در نظر گرفته شود.

صالحی اضافه کرد: اکنون 22 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور داریم که در مواردی این آمار در سرانه فرهنگی استان ها ذکر نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع روستاهای دوستدار کتاب نیز اظهار کرد: هرسال خراسان شمالی یکی از کاندیداهای جدی این برنامه است.

صالحی شاخص های زیرساختی، ایده های کمک به حوزه کتابخوانی و تعداد اعضای فعال در کتابخانه ها را از موارد ارزیابی انتخاب روستاهای برتر دوستدار کتاب عنوان کرد.

وی اضافه کرد: امسال 10 روستای دوستدار کتاب در سراسر کشور انتخاب شده است که از این تعداد دو روستا از خراسان شمالی بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: نگاه هیئت دولت امسال، سفر اعضا به شهرستان هایی بود که نگاه مستقیم و چهره به چهره میان وزرا و مردم صورت بگیرد که بنده با همین نگاه به خراسان شمالی آمدم.

وی با بیان اینکه سفر به خراسان شمالی با نیت افتتاح کتابخانه بجنورد آغاز شد، کتابخانه آیت الله مهمان نواز بجنورد را مکانی مجهز و بسیار خوب توصیف کرد که با تنوع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و زیرساخت خوب می تواند مکانی برای توسعه فعالیت های اجتماعی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این مکان الگویی برای فضای تاسیس سایر کتابخانه های کشورمان باشد، تصریح کرد: افتتاح این کتابخانه می تواند به رقم خوردن اتفاقات خوب در فضای شهرستان بجنورد کمک کند.

صالحی سفر به راز و جرگلان در ادامه برنامه های هفته دولت، گفت و گو با مردم این خطه از کشورمان، بررسی دغدغه های فرهنگی راز و جرگلان و انتقال آن به هیئت دولت را از دیگر برنامه های سفر خود به خراسان شمالی عنوان کرد.

وی یادآور شد: خراسان شمالی در سرانه فضای کتابخانه ای حتی با استان های میانگین فاصله زیادی داشت که با افتتاح کتابخانه مرکزی و اتفاقات خوب فرهنگی هنری، به رتبه نخست کشوری دست یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران