پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447916 تاریخ : 1397/11/13-17:35:28
,10028,
افزایش عوارض ارزش افزوده قانونی ناشی از طرح‌های توسعه‌ای در تهران

فردا در شورای شهر بررسی می‌شود؛

افزایش عوارض ارزش افزوده قانونی ناشی از طرح‌های توسعه‌ای در تهران

اعضای شورای شهر تهران در جلسه فردا، درباره افزایش ارزش افزوده قانونی ناشی از طرح های توسعه شهر و ساخت پارکینگ تصمیم گیری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اعضای شورای شهر تهران در جلسه فردا، درباره افزایش ارزش افزوده قانونی ناشی از طرح های توسعه شهر و ساخت پارکینگ تصمیم گیری خواهند کرد. در صورت به نتیجه رسیدن در این جلسه، شهرداری تهران می توان بعد از چهار سال برای افزایش درآمدهای شهر تهران  از این محل امیدوار باشد.

لایحه عوارض ارزش افزوده قانونی ناشی از طرح های توسعه شهر و ساخت پارکینگ محله‌ای، لایحه ای است که از ترکیب لوایح عوارض ارزش افزوده قانونی از طرح های توسعه شهری، نحوه اخذ عوارض پارکینگ و نحوه هزینه در کارگروه مشترک شورای شهر تهران و شهرداری تهران تهیه شده و قرار است در جلسه شورای روز یکشنبه مورد بررسی قرار گیرد.

نکته اصلی در بررسی این لایحه این است که شهرداری تهران از سال 1393 تاکنون افزایشی از این محل نداشته است و حال شهرداری تهران با ارایه لایحه ای بر اساس فرمول جدید می خواهد عوارض از این محل دریافت کند. در ارائه این لایحه موارد مورد توجه دیوان عدالت اداری نیز لحاظ شده است.

با استناد به بند 16 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مصوب سال 1396 مجلس و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و تبصره 1 ذیل ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 مجلس، با توجه به پهنه بندی مصوب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران، شهرداری تهران مجاز است از ابتدای سال آینده نسبت به اخذ تعرفه ارزش افزوده قانونی ناشی از طرح های توسعه شهری، علاوه بر عوارض ساختمانی مصوب قبلی اقدام کند.

 بر اساس ماده اول این لایحه ارزش معاملاتی هر متر مربع عرصه املاک با کاربری مربوطه بر اساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاک شهر تهران موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم که ار ابتدای هر سال ملاک عمل خواهد بود. همچنین تمامی محاسبات این مصوبه ارزش معاملاتی ملاک عمل برابر است با دو و نیم برابر ارزش معاملاتی هر متر مربع عرصه املاک با کاربری مربوطه بر اساس آخرین دفترچه معاملات املاک محاسبه خواهد شد.

ماده دوم این لایحه؛ تراکم پایه مالی، در کل شهر تهران برابر با بیشنیه 120 درصد و حقوق مکتسبه ملک است، بر اساس این لایحه تراکم پایه مالی برای ساختمان های صرفا مسکونی در پهنه های مسکونی در جنوب محور انقلاب معادل 180 درصد عرصه ملک است. در بخش تراکم مازاد برای هر متر مربع نیز دو نیم برابر ارزش معاملاتی هر متر مربع عرصه املاک با کاربری مسکونی بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم که از ابتدای هر سال ملاک عمل خواهد بود.

 در ماده سوم این لایحه نیز نوع استفاده از اعیانی ساختمان، بر اساس طرح های توسعه که توسط کمیسیون ماده 5 با شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و ابلاغ می گردد. بر این اساس ارزش هر متر مربع بنای تجاری در پهنه های M و S به میزان 13 برابر ارزش معاملاتی هر متر مربع با کاربری تجاری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املام است همچنین ارزش هر متر مربع تجاری در پهنه  Rبه میزان 12 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک خواهد بود.

مساله مهم دیگر در این لایحه این است که برای نخستین بار قرار است، عوارض در دو بخش اخذ شود، عوارض تراکم، تغییر کاربری، تطویل و ارزش بهینه و عوارض زیربنا و پذیره، بدون شک در صورت تصویب این لایحه میتوان به افزایش درآمدهای شهرداری تهران در سال 98 امیدوار بود. مدیریت شهری تنها فردا را فرصت دارد نسبت به افزایش عوارض از این محل اقدام کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران