پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421752 تاریخ : 1397/08/28-16:12:06
,25,
افزایش ظرفیت 2 برابری زنجیره فولاد / ایمیدرو پرچم‌دار صنعت فولاد

در مراسم معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح شد:

افزایش ظرفیت 2 برابری زنجیره فولاد / ایمیدرو پرچم‌دار صنعت فولاد

دکتر سرقینی: در سال 92 ظرفیت کل زنجیره فولاد 120 میلیون تن بوده است که هم اکنون با افتخار این ظرفیت به میزان 205 میلیون تن رسیده که با ورود این 100 میلیون تن ظرفیت جدید به صنعت ، قطعا وضعیت تولید در کشور بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان توسعه و نوسازی معادن گفت: در چند ساله اخیر دولت تدبیر و امید، بزرگترین پروژه‌های ابلاغی از طرف رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور عمدتا مربوط به این بخش بوده است. با مرور این پروژه‌ها مشخص است عمده پروژه‌های ابلاغی در زمینه معدن و صنایع معدنی مانند سنگان و صنایع فولاد جهت تکمیل زنجیره فولاد است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا باید با تلاش درخور انتظارات دولت و ملت عمل نماییم.

معاون امور معادن و صنایع افزود: این بخش بر خلاف سایر بخش‌ها در تحریم‌ها کمترین آسیب را در تحریم‌های دور اول و در تحریم‌های فعلی ‌دیده است.

وی از این بخش بعنوان مقاوم ترین بخش در زمان تحریم یاد کرد و افزود: آمار اعلام شده در 6 ماهه اول به ریاست جمهوری حاکی از رشد صنعت فولاد است که نه تنها صادرات فولاد کم نشده بلکه با رشد 11 درصدی وزنی و 23 درصدی ارزشی روبرو است.

معاون امور معادن و صنایع خاطرنشان کرد ارزش صادرات فولاد معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار در 6 ماهه اول سال جاری بوده است همچنین سایر بخش‌ها نیز در این صنعت رشد قابل قبولی داشته‌اند که این مورد به عنوان شاخص ذکر شده است.

وی به دیگر شاخص این صنعت اشاره کرد و گفت: وجود 100 میلیون تن پروژه در صنعت فولاد ، علی رغم وجود تحریم‌ها در دست اجراست. که بخش از آن به صورت مستقیم توسط ایمیدرو و بخش دیگر آن توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

در سال 92 ظرفیت کل زنجیره فولاد 120 میلیون تن بوده است که هم اکنون با افتخار این ظرفیت به میزان 205 میلیون تن رسیده است.

سرقینی با تاکید بر ظرفیت‌های جدید افزود: با ورود 100 میلیون تن ظرفیت جدید به صنعت ، قطعا وضعیت تولید در کشور بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچ تحریمی نمی‌تواند فعالیت معدن و صنایع معدنی را متوقف نماید. گرچه این فعالیت با کندی مواجه می‌شود ولی قطعا متوقف نمی‌گردد. برای فائق آمدن بر تحریم‌ها باید خودمان را آماده نماییم که این مهم قطعا با تغییر روش‌های مدیریتی میسر خواهد شد.

 

مطالبات وزارت صنعت از ایمیدرو زیاد است

سرقینی افزود: همانطور که می‌دانید مطالبات وزارت صنعت از ایمیدرو زیاد است و مرور این مطالبات زیانی ندارد. درباره این مطالبات می‌توان به 8 طرح فولادی که به صورت کامل بهره برداری نشده است اشاره کرد و انتظار وزارت صنعت مشخص شدن تکلیف این پروژه‌ها است. چراکه ایمیدرو پرچم‌دار این صنعت است و باید علاوه بر پروژه‌های درونی به سایر پروژه‌ها نیز بپردازد.

وی در پایان گفت: تقاضا داریم در کنار همه وظایف ایمیدرو که مکتوب و مشخص است، نقشه راه معدن در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران